, , ,

Gentis apadrina la nova promoció de graduats de la URV Terres de l’Ebre

El campus Terres de l’Ebre de la URV va celebrar el passat divendres 16 de juny l’acte acadèmic de cloenda del curs 2016-2017, en el qual es van lliurar les orles als 160 nous graduats de les promocions 2013-17. Del total, 33 són estudiants del grau d’Educació Infantil; 35, d’Educació Primària; 29, d’Administració i Direcció d’Empreses; i 63, d’Infermeria.

L’acte, que es va celebrar al recinte exterior de la seu universitària, va comptar amb la presència del director del campus Terres de l’Ebre, Azael Fabregat, el degà de la Facultat d’Economia i Empresa, Antonio Terceño; la degana de la Facultat d’Infermeria, Roser Ricomà; i el responsable dels graus d’Educació Infantil i Primària al campus ebrenc, Josep Holgado, que va intervenir en representació de la Facultat de Ciències de l’Educació i Psicologia.
També va intervenir la regidora de Cultura de l’Ajuntament de Tortosa, Dolors Queralt; i la directora territorial a les Terres de l’Ebre del centre de noves oportunitats de la Fundació Gentis, Sònia Tomàs. La Fundació Gentis ha estat l’encarregada d’apadrinar aquesta nova promoció de graduats, dels quatre graus que s’imparteixen al campus ebrenc i es que apadrinar aquests alumnes universitaris és la projecció d’uns valors que apliquem als joves de Noves Oportunitats i que volem desitjar a la promoció.

, , , ,

Conclou amb èxit el 3r intercanvi internacional de professionals de centres residencials

Del 12 i el 16 de juny Plataforma Educativa ha acollit el 3er intercanvi internacional de professionals de les entitats Fundació Resilis, Für Soziales (Alemanya), BTG (Àustria). Aquesta trobada ha dut a deu professionals de l’educació social austríacs i alemanys a Catalunya que han pogut conèixer de primera mà els serveis residencials per a infants i adolescents, de la mà de cinc professionals de Resilis que els han guiat en les visites.

En el marc d’aquesta estada, s’ha dut a terme un intercanvi de coneixements, pràctiques i experiències laborals dels diferents contextos europeus: les persones participants han pogut conèixer, aprendre i enriquir-se a partir de les experiències dels serveis i les pràctiques que es realitzen en un altre país d’Europa. A més de tot l’intercanvi laboral, les persones participants van poder realitzar diferents visites culturals a Girona, Sant Martí d’Empúries i Banyoles.

Els coordinadors de la visita fan una valoració molt positiva d’aquesta trobada, la tercera entre aquestes tres entitats, i que tanca el cicle d’intercanvis que es va iniciar l’any 2015 a Hamburg i el 2016 a Viena, tots finançats pel programa Eramus + de la Comissió Europea.

En el marc de l’intercanvi també s’ha portat a terme la trobada anual trilateral entre els responsables de les entitats Für Soziales (Alemanya), BTG (Àustria) i la mateixa Fundació Plataforma Educativa, que tenen un acord marc estratègic per a l’impuls de projectes i espais de cooperació multilateral, concretats en projectes com el Sapere Aude per al foment de la mentoria social, liderat per FPE i finançat també pel programa Erasmus+.

, , , ,

Plataforma Educativa participa a la 1a conferència mundial de treball amb suport

Del 14 al 16 de juny, es va celebrar a Belfast la 1a Conferència Mundial de Treball amb Suport ‘ Employment for All, organitzada per EASPD (European Association of Service Providers for persons with Disabilities) entitat que engloba més de 15.000 entitats de suport a persones amb discapacitat d’arreu d’Europa i de la que Plataforma Educativa en forma part, EUSE (European Union of Suported Employment) i l’entitat irlandesa NIUSE (Northern Ireland Union of Supported Employment).

Les conferències van comptar amb la participació de Plataforma Educativa, concretament hi van assistir la Marta Cid, directora executiva, i la Irene Kopetz, responsable de l’àrea d’internacionalització, qui juntament amb representants de les entitats gironines Grup Fundació Ramon Noguera i Fundació Tutelar de les comarques gironines van realitzar una de les ponències, presentant el model de treball protegit català amb els seus reptes i potencialitats. Els continguts exposats van ser seguits amb interès i van gaudir d’una molt bona rebuda.

, , , ,

Plataforma Educativa i Resilis acullen el 3er intercanvi internacional de treballadors de centres residencials

Aquesta setmana, des d’avui 12 de juny al 16 de juny Girona acollirà un intercanvi internacional de treballadors de les entitats Resilis, Für Soziales (Alemanya), BTG (Àustria). Durant una setmana, un total de deu educadors i educadores socials austríacs i alemanys tindran la oportunitat de conèixer de primera ma els nostres centres residencials per a infants i adolescents, un període durant el qual estaran acompanyats en tot moment per cinc educadors socials de Resilis, els quals els hi faran tasques d’orientació i guiatge.

Amb aquesta activitat es pretén portar a terme un intercanvi laboral de coneixements, pràctiques i experiències entre diferents contextos europeus, a fi de que tots i totes les participants puguin enriquir-se i aprendre de com i en quines instal·lacions es realitzen les tasques assistencials en un altre país d’Europa. Aquesta 3era trobada segueix una tradició iniciada fa dos anys i tanca el cicle d’intercanvis, després de les realitzades el 2015 a Hamburg i el 2016 a Viena entre treballadors i treballadors de les tres entitats. Totes elles han estat finançades pel programa Eramus + de la Comissió Europea.

En el marc de l’intercanvi també es portarà a terme la trobada anual trilateral entre els responsables de les entitats Für Soziales (Alemanya), BTG (Àustria) i la mateixa Fundació Plataforma Educativa. Aquestes tres entitats tenen signat un acord marc estratègic per a l’impuls de projectes i espais de cooperació multilateral, concretats en projectes com el Sapere Aude per al foment de la mentoria social, liderat per FPE i finançat també pel programa Erasmus+.

, , ,

Èxit en la convocatòria de mentors/es del Projecte Aude!

El passat 15 de maig va finalitzar el termini per ser mentor/a del Projecte Aude* i ho va fer amb un èxit de participació: gairebé un centenar de persones ens han fet arribar la seva candidatura i voluntat de formar part d’aquesta innovadora iniciativa.
L’objectiu de la convocatòria era seleccionar 16 persones voluntàries amb perfils diferents perquè exerceixin com a mentors/es de joves tutelats d’entre 12 i 17 anys durant el proper curs escolar i que aquesta acció reverteixi positivament en el seu rendiment escolar i la seva integració social.

Després d’un procés d’entrevistes, es va iniciar el procés de selecció final dels mentors/es que va tenir en compte els perfils (personal, formatiu i d’edat), l’entrevista personal, la disponibilitat de temps, la proximitat geogràfica, així com l’experiència prèvia en l’àmbit d’infància i adolescència, un valor afegit als candidats/es. El 29 de maig va finalitzar el procés i ja tenim les 16 persones.
Fem una valoració molt positiva de tot el procés recorregut: tant del número de persones que s’han interessat i inscrit com a mentors/es com del procés de selecció.

Els propers 9 i 10 de juny, s’iniciarà la següent fase, en què els mentors/es rebran dues sessions intensives de formació especialitzada en mentoria a la seu de Plataforma Educativa a Girona. La formació ha estat elaborada per professionals en l’àmbit de la mentoria i de l’atenció a la infància i adolescència en risc dels cinc països participants en el projecte i inclourà temàtiques com ara el vincle amb els/es joves, el procés de mentoria i eines i recursos personals que els poden ser d’utilitat.

Podeu trobar més informació al web del projecte:

* El projecte AUDE s’emmarca dins d’una iniciativa europea en la que Plataforma Educativa actua com a coordinadora d’organitzacions de cinc països de la Unió que replicaran la mateixa experiència.
L’experiència busca mostrar i estudiar empíricament els beneficis que un mentor pot tenir en joves amb dificultats, tant en el seu desenvolupament acadèmic com en la seva projecció futura, doncs, d’altres estudis anteriors han mostrat que tenir un vincle amb una persona experimentada i que ofereixi el seu compromís d’una forma diferents a les famílies o els tutors formals produeix una menor taxa d’absentisme escolar, millors expectatives laborals i acadèmiques i també un major benestar en els infants que pateixen risc d’exclusió.”

L’Acolliment Familiar a Temps de Flors 2017

Amb la primavera Girona s’engalana de flors del 13 al 21 de maig i és que la 62a edició de Girona Temps de Flors és una excusa perfecte per redescobrir la ciutat. I un any més, Fundació Infància i Família hi participarà, aprofitant aquests dies i les flors per fer arribar a tota la ciutadania què és l’acolliment familiar, a través de l’espai que hem preparat amb la col·laboració dels i les alumnes de l’Institut Josep Brugulat de Banyoles.

Així que si aquests dies passegeu per Girona, us convidem i animem a arribar-vos fins al Jardí dels Alemanys i veure com aquests joves veuen l’acolliment familiar i com el transmeten a través de les flors i la creativitat. Us hi esperem!

Oberta la convocatòria Nahual 2017

El passat 27 d’abril, es va obrir la convocatòria per participar al  procés de selecció per a l’obtenció de beques i participació en de la 10a edició del Projecte Nahual de la Fundació Utopia-BsF.

L’objectiu del Projecte Nahual és facilitar l’estada a Catalunya durant tres mesos de dos professionals de l’acció comunitària arribats des de Guatemala, fent partícip a la societat catalana de la realitat guatemalenca, alhora que participen i col·laboren amb grups de treball i associacions catalanes aportant tots els seus coneixements i experiència com a professionals i com a beneficiaris de projectes de cooperació internacional.

Les persones que vulgueu presentar candidatura haureu d’omplir el formulari i enviar-lo juntament amb la documentació adjunta corresponent a la següent adreça de correu electrònic: fundacionutopia@fundacionutopia.org

El procés d’acceptació de sol·licituds estarà obert fins al 1 de juny de 2017 i es comunicarà a les persones seleccionades la resolució entre el 2 i el 30 de juny de 2017.

Les beques per a l’any 2017 les atorga la Fundació Utopia-BsF amb la col·laboració de diverses institucions catalanes.

Més informació:

, , , , ,

Acte d’entrega 5a ed. Premis Acció Social Maria Figueras i Mercè Bañeras

El divendres 21 d’abril, vam celebrar al CaixaFòrum l’acte d’entrega de la 5a edició dels Premis d’Acció Social Maria Figueras i Mercè Bañeras que organitza Fundació Plataforma Educativa L’acte, un any més, va comptar amb una assistència considerable i va comptar amb la presència d’Eduard Berloso, Vicealcalde de Girona, i Carme Casacuberta directora dels Serveis territorials de treball, afers socials i famílies de la Generalitat de l’àrea de Girona.

Durant l’acte es van fer públics els guanyadors de les categories d’ Innovació Social i Emprenedoria Social. En el cas d’Innovació, uns joves de Lleida, Invelon Technologies, van ser els guanyadors gràcies al seu projecte Invelon Biónics. Els lleidatans estan treballant per aconseguir una mà elaborada i dissenyada amb impressores 3D que tingui la màxima mobilitat i adaptació al cos de la persona amb un cost reduït gràcies al seu procés de fabricació. En quan a la categoria d’Emprenedoria Social, va ser el projecte Dona Kolors: Teixint futur, els qui van ser guardonats per la seva tasca en oferir una alternativa laboral a les dones que es dediquen a la prostitució. L’entitat, El Lloc de la Dona, realitza cursos per ensenyar a cosir a les dones que s’han pogut afegir a aquesta oportunitat i, també, aprenen l’idioma. Gràcies a aquesta iniciativa moltes de les dones que hi participen troben una nova sortida laboral i poden abandonar la seva vida al carrer.
El guardó de  la categoria de Corresponsabilitat Ciutadana va ser per Cristóbal Colón, director de la cooperativa de “La Fageda” qui malauradament no va poder assistir a l’acte, però va dedicar unes paraules a través d’un vídeo on transmetia “el gran honor i responsabilitat” de rebre el premi i “el compromís per voler estar a l’alçada del reconeixement”.

Entregats els premis, i en l’ambient de prèvia de la Diada de Sant Jordi, Fundació Plataforma Educativa va presentar el seu nou llibre “Mirant cap a Europa. Formant part de projectes Europeus” de Daniel Fierro, un llibre que recull l’experiència de la fundació en accions dutes a terme a nivell europeu mitjançant la relació d’entitats de diferents països.

L’acte el va tancar la música, amb l’actuació de la mezzosoprano Susanna del Saz que va captivar a tothom amb la seva veui un pica-pica que va servir per compartir la jornada entre tots.
Tanquem la 5a edició i ja comencem a pensar en la propera: en tenim ganes i esperem que vosaltres també, així que us emplacem per la 6a edició!

Fins aviat!

Mirant cap a Europa. Formant part de projectes europeus

La finca de Mas Ritort és un indret màgic. Ho vam saber des de la primera vegada que la vam visitar. És un lloc especial pel seu entorn natural, per la seva història passada i present i pel municipi on està ubicada, solidari i participatiu.