, , , , ,

Cristóbal Colón escollit guanyador en Corresponsabilitat Ciutadana dels Premis Acció Social ’17

Fundació Plataforma Educativa farà entrega dels Premis Acció Social Maria Figueras i Mercè Bañeras el dia 21 d’abril a les 12h al CaixaForum de Girona, dels guardons de les tres categories que els fromen, Innovació Social, Emprenedoria Social i Corresponsabilitat Ciutadana. Totes elles donen reconeixement a projectes i persones que han presentat entitats i organitzacions del tercer sector que han destacat per presentar accions que ajuden a persones amb risc d’exclusió social a Catalunya.

El director de La Fageda, Cristòbal Colón, ha estat el candidat escollit pel jurat per ser guardonat amb la categoria de Corresponsabilitat Ciutadana.

La categoria en qüestió, vol donar reconeixement a persones que han dedicat o estan dedicant gran part de la seva vida professional i personal en realitzar accions que milloren notablement el benestar social de persones residents a Catalunya. En el cas de Cristòbal Colón és conegut per haver fundat La Fageda, una organització de caràcter social que es dedica, fonamentalment, a produir diferents productes derivats dels làctics (iogurts, gelats, etc) amb treballadors que pateixen risc d’exclusió social a causa de les seves característiques psicològiques. El director va començar aquesta idea amb la certesa que, oferint un espai de treball digne a les persones amb diversitat funcional ajudaria en el seu benestar social i, a més, en la seva estabilitat emocional i social.

Durant l’acte del dia 21 es faran públics els guanyadors de les altres dues categories, Innovació Social i Emprenedoria Social. L’acte estarà dirigit pel director de Fundació Plataforma Educativa, Jordi Pascual, i també servirà per presentar el nou llibre de l’entitat, “Mirant cap a Europa. Formant part de projectes europeus” i comptarà amb una actuació musical final.

Dia: divendres, 21 d’abril de 2017Hora:12:00h

Lloc: CaixaForum de Girona, a l’edifici de la Fontana d’Or

(C/ Ciutadans, 19, 17004 Girona)

, , , ,

Incuba Dones Barcelona inaugura la seva primera edició a Catalunya

Incuba Dones Barcelona celebra la inauguració de la seva primera edició el dimecres 15 de març a les 10 del matí. L’equip del projecte convida a tothom que estigui interessat a venir a les instal·lacions del C/ Salvador Espriu n 85 de Barcelona a conèixer més detalls de la formació que es durà terme, com són, per exemple, els objectius i també el pla formatiu que s’implementarà.

Les persones que assisteixin també podran conèixer els detalls d’altres projectes d’Incuba que s’han dut a terme a països de l’Amèrica Llatina i també a l’Àfrica. Totes aquestes iniciatives han servit per manifestar el gran potencial intrínsec d’aquest projecte emprenedor que lluita per la inclusió sociolaboral de la dona i que afavoreix l’enfortiment del teixit comunitari i la cohesió social en pro de la convivència i la pau social. A més, l’equip de treball d’Incuba estarà present durant la inauguració juntament amb altes entitats socials afins a la mateixa causa.

Incuba Dones Barcelona finalitzarà l’acte amb un “pica-pica” que servirà perquè els assistents puguin conèixer les primeres participants d’aquest projecte i compartir les seves idees i Pla d’Empresa, un espai que servirà per intercanviar experiències i coneixements.

Si voleu assistir al acte podeu confirmar la vostra assistència enviant un correu a incubabcn@plataformaeducativa.org o al telèfon de contacte 93 224 25 96.

Per a més informació sobre Incuba Dones Barcelona podeu consultar la seva pàgina web aquí.

Comptem amb la vostra presència!

, , , , , ,

VOLS SER MENTOR?

Busquem persones com tu per ser mentors d’infants i joves tutelats

El projecte europeu Sapere Aude, on participa Fundació Plataforma Educativa, té com a objectiu implementar una prova pilot de mentoria específica per donar suport als infants i joves tutelats en la millora dels seus resultats escolars i la seva integració social i replicat en els diferents països socis: Alemanya, Àustria, França i Croàcia. A més, es mesurarà l’impacte de l’acció de mentoria a partir dels indicadors establerts conjuntament amb l’equip de la Dra. Carme Montserrat (Grup de recerca Infància, Adolescència, Drets Dels Infants i La Seva Qualitat de Vida inscrit en el Departament de Psicologia de la UdG).

Busquem un total de 15 mentors per posar en marxa una prova pilot en què persones voluntàries amb perfils diferents, es convertiran en mentors de joves tutelats d’entre 12 i 17 anys durant els 9  mesos de curs escolar (entre els mesos de Setembre 2017-Juny 2018): mentors i joves es trobaran un dia a la setmana, durant 2 hores per treballar per millorar el seu rendiment escolar i, també, la seva integració social. En total, es realitzaran, aproximadament, 100 hores de voluntariat que es repartiran en 2 hores per cada setmana que dura el curs escolar.
Les activitats es poden realitzar allà on ho convinguin els participants i que sempre s’oferirà la possibilitat realitzar la sessió al centre on resideix el menor: Girona Ciutat, Salt, Sils i Sant Feliu de Guíxols (en funció de la disponibilitat del mentor).

Les persones que vulgueu formar part d’aquesta iniciativa, heu de tenir en compte que:

• Heu de tenir més de 18 anys,
  • Us heu de comprometre a col·laborar durant la totalitat del projecte (9 mesos),
  • Haureu de participar en una formació inicial de 12 hores a principis juny (dates a concretar)
  • Busquem perfils variats: Titulats/des, graduats/des, professionals en diversos oficis, persones que estiguin jubilades o prejubilades, estudiants universitaris de qualsevol matèria i altres professionals,…
  • Persones empàtiques, sociables, dinàmiques i comunicatives, motivades per acompanyar a un/a jove en el seu procés de millora acadèmica i inclusió social
  • Persones interessades a participar en un projecte d’abast i impacte Europeu

Tens ganes de viure aquesta experiència de vida i de formar part d’aquesta iniciativa?

, , ,

Comença Incuba Dones Barcelona, un espai de formació de dones emprenedores

Aquest febrer es posa en marxa Incuba Dones Barcelona, un projecte que vol esdevenir un espai de formació per a dones emprenedores i esdevingui una incubadora de noves idees emprenedores ja sigui a nivell individual o comunitari. Incuba Dones Barcelona compta amb l’ajuda de Fundació Utopia-BsF i la col·laboració de la Fundació Plataforma Educativa, la Fundació Gentis i l’Obra Social ‘La Caixa’.El projecte vol donar a les dones que hi participen els coneixements necessaris per emprendre la seva idea de negoci a través d’una formació de 200 hores distribuïdes en diversos mòduls formatius que facilitaran els coneixements necessaris per crear un pla d’empresa, formes de finançament, habilitats personals i tot un seguit d’eines necessàries per definir i posar en marxa el projecte de les dones participants.

La formació es realitzarà a la seu de Gentis de Vila Olímpica de Barcelona dilluns i dimecres als matins i a partir d’aquest mes, començaran les entrevistes a les candidates a formar part d’aquest curs que durarà un total d’11 mesos, contant els processos de selecció i de formació.
Els requisits per formar part d’aquest projecte són: ser dona major d’edat resident a Barcelona, tenir un nivell alt de català o castellà, tenir una idea emprenedora i comprometre’s a assistir, com a mínim el 80% del curs.
Les persones que vulguin participar en aquesta formació gratuïta, poden fer-ho mitjançant el formulari en línia que trobaran a la pàgina web del projecte.

Si tens una idea, emprèn-la!

, ,

S’obre la 5a convocatòria dels Premis Acció Social Maria Figueras i Mercè Bañeras

Fundació Plataforma Educativa, torna a posar en marxa els premis que valoren l’Acció Social de totes les entitats, fundacions i persones que treballen per dur a terme projectes que serveixen per millorar la vida de les persones de Catalunya. Aquest any, els premis obren la convocatòria fins el dia 2 d’abril del 2017.

Els Premis Acció Social Maria Figueras i Mercè Bañeras compten amb una dotació de 3.000€ que es reparteix en tres categories socials: Innovació Social, Emprenedoria Social i Corresponsabilitat ciutadana. La categoria d’Innovació social, que acull tots aquells projectes nous o de recent creació que s’han de consolidar, premia amb un diploma i 1.500€ al projecte guanyador. La d’Emprenedoria Social agrupa tots aquells projectes que afavoreixen l’economia social i l’emprenedoria i se’ls reconeix amb un premi de 1.500€ i un diploma. Finalment, la categoria de Corresponsabilitat Ciutadana, que reconeix a persones que han dedicat la seva vida professional i/o personal a la millora de la societat amb el lliurament d’un guardó i un present.

Totes les persones, entitats o organitzacions amb interès a presentar el seu projecte poden inscriure’s mitjançant els formularis que trobaran al web dels premis. Una vegada realitzada la inscripció els candidats hauran de presentar un document amb la descripció del seu projecte. Per més informació poden consultar les bases dels premis aquí o consultar el web dels premis.

A l’última edició dels premis, els premiats van ser: en Innovació Social el programa d’oci alternatiu juvenil “VentePáKá” de la Fundació Marianao. En la categoria d’Emprenedoria Social, el projecte Absorvalia, empresa de caràcter social i, finalment, el reconeixement de Corresponsabilitat Social va ser per l’Hble.Sra. Carme Capdevila per la seva llarga experiència en la protecció de la infància.

, ,

Una mochila de recuerdos navideños con Muybuenaidea

Un año más, y ya son 11 consecutivos, Plataforma Educativa, celebró una nueva edición del concurso de dibujo ‘El meu Nadal’ (Mi navidad). Se trata de una iniciativa que convoca a todas las personas que atiende esta organización, de todas las edades y procedencias, que quiere premiar aquella obra que mejor refleje los sentimientos y la ilusión que las fiestas navideñas despiertan en nosotros y que de nuevo, fue un éxito rotundo con un total de 122 obras participantes.

A inicios del mes de diciembre se abrió la convocatoria del concurso y durante casi tres semanas, hasta el 17 de diciembre, los y las artistas presentaron sus obras, hasta llegar a las 122 finales, de entre las cuales el jurado seleccionó, las tres obras ganadoras y los 4 accésits.

Pero el concurso tiene tantos premiados como personas participan en él, y es por ello que se obsequió a todas ellas gracias a colaboración de Muybuenaidea.com que, en virtud del compromiso social que forma parte de su filosofía empresarial, obsequió a todos los participantes con una mochila petate en color azul, con una frase de Mahatma Gandhi: “Tot allò que fas per mi, sense mi, és contra mi”(“Todo lo que haces por mí, sin mí, es contra mí”), que resume la filosofía de la plataforma.

La calidad de los dibujos presentados por nuestros beneficiarios, todos ellos menores y jóvenes en riesgo de exclusión social y personas con discapacidad funcional, superó nuestras más altas expectativas y el jurado tuvo que hacer un verdadero esfuerzo para seleccionar a los ganadores. Pero, aunque hubo que elegir ganadores, que recibieron un regalo especial, todos los participantes recibieron un obsequio para premiar su interés y la calidad de sus dibujos.

La frase, serígrafiada en naranja, contrastaba con el azul de la mochila, dando al petate un aspecto moderno y actual. El regalo, que se entregó a todos los participantes durante el acto de entrega de premios del 23 de diciembre, gustó mucho y algunos destacaron que les permitiría guardar los recuerdos de un día inolvidable. Con su obsequio, todos pudieron sentirse reconocidos artistas por un día.

La colaboración entre Muybuenaidea.com y Plataforma Educativa se sitúa en la línea de ayudar a diferentes colectivos con el fin de favorecer y mejorar su calidad de vida, y para ello nada mejor que regalar un regalo tan práctico como útil y atractivo. Esta mochila petate será un magnífico recuerdo y un motivo más para recordar la necesidad de ejercitar la capacidad de superación día tras día.

, , ,

Des de Plataforma Educativa us desitgem unes bones festes i un feliç 2017

, , , , , , ,

ABEONA: an Effective Response to care leavers’ professional Integration

El projecte ABEONA és un projecte europeu en el que Plataforma Educativa hi participa com a soci, juntament amb 5 països més. A nivell estatal hi participa també FEPA. L’objectiu general d’Abeona té com a objectiu general aconseguir donar una resposta més efectiva als joves que es troben en el procés d’inserció laboral o integració al món del treball. El projecte s’enfoca a la millora de les competències dels professionals que acompanyen als joves.

El projecte contempla diferents passos:

1. Intercanvi de metodologies, eines i experiències entre les diferents organitzacions.
  2. Identificació de les necessitats dels professionals.
  3. Desenvolupament de noves metodologies, eines pels professionals.
  4. Formació dels professionals dels serveis i la avaluació de l’impacte.

Hi ha un pas final que seria la creació d’una xarxa europea d’agents relacionada amb joves en procés d’autonomia. El passat dia 15 de desembre es va desenvolupar l’acció formativa, per part de l’Olaf i l’Aroa d’FPE i l’Emmanuel de FEPA que va consistir en un presentació del projecte i per la presentació i formació en relació a 4 eines que hauran d’aplicar els assistents en el seu servei. Aquestes eines són:

1. ¿como (NO) perder un Trabajo?
  2. Itineraris
  3. El rio de la vida
  4. El viaje del heroe

Els serveis que participen en el programa i més concretament en la formació i posterior avaluació de l’impacta són: Crae Ball de Cavallets, Crae Lo Carrilet, Crae Salt, CraeSobrequès i SPAE, tots ells de la Fundació Resilis. Aquest projecte, que compta amb el suport d’ Erasmus +, finalitzarà a 2017quan s’espera que els i les participants donin a conèixer les conclusions de les diferents accions que han dut a terme des del 2015.

Més informació a: http://www.abeona-project.com/

“La precarietat laboral juvenil. Una realitat incòmode”

Aquest dimarts 13 de desembre la Fundació Gentis Barcelona, va participar en la presentació de l’informe que posa sobre la taula la situació laboral dels joves de Catalunya. Gràcies a aquest informe s’ha pogut constatar que, malauradament, els joves de 30 anys d’avui en dia tenen un situació laboral força menys favorable que els joves de 30 anys de l’any 2000.

Els encarregats d’aquesta presentació han estat Carles Martínez, de Gentis Barcelona, Maria Bruno, cap de Departament d’Acció Social de Fundació Catalana de l’Esplai, i la Immaculada Pinar, codirectora tècnica de la Fundació Joia, La persona encarregada de moderar l ajornada ha sigut l’Elena Freixa, Cap de Societat del Diari Ara.

Actualment les ofertes laborals adreçades a les persones treballadores més joves són ofertes temporals, de baix salari i tenen altres factors que empitjoren més la situació. Tot i així, l’informe veu amb bons ulls la iniciativa europea Garantia Juvenil, en la qual Plataforma Educativa s’hi ha afegit amb la contractació de 37 joves en pràctiques aquest passat mes de novembre. Aquesta iniciativa, encara amb pocs beneficiaris arreu de l’Estat Espanyol, ha aconseguit que més del 80% dels joves d’Àustria i França en gaudeixin. L’informe, anima a que es creï més feedback entre entitats i administració per difondre aquesta ajuda entre els joves que encara no en formen part.

, , , , , , ,

Plataforma Educativa a les Jornades sobre la protecció d’Infància d’Avalonia

Els passats dies 28 i 29 de novembre la Fundació Avalonia i FICE (Federació de Comunitats Educatives en la Infancia) van celebrar les jornades ‘El proceso de transición en los actuales sistemes de protección de la infància y susfamilias’, unes jornades que tenien com a objectiu fer una anàlisi del context actual dels sistemes de protecció i les seves famílies des d’un context comunitari, mostrant les polítiques i accions en matèria de protecció que es desenvolupen en les diferents comunitats autònomes i alhora contrastar, mostrar i aprendre noves propostes i recursos per tal de millorar els sistemes i serveis de protecció a la infància.

Les jornades van comptar amb la presència de diferents representants de l’administració. Des del Govern de Canàries Mauricio Roque, Director General de Infància i Família va reivindicar el dret dels menors en viure en una família sense violència; des de Catalunya Ricard Calvo, director general de l’Atenció a la Infància i l’Adolescència de Catalunya va aportar la visió des del punt de vista català. Per part de Navarra,a responsable de l’Ajuntament de Pamplona dels programes de infànciaifamília va compartir amb els assistents els diferents programes que desenvolupament des d’una Óptica comunitària i de prevenció.

Durant les jornades es van posar en comú diferents projectes i iniciatives desenvolupades en matèria d’infància i famílies a diferents territoris de l’Estat Espanyol. Les jornades també van servir per presentar l’activitat que desenvolupa FICE Espanya i la seva implicació en la campanya Opening Doors impulsada per Eurochild. Des del món universitari les jornades també van comptar amb una ponència sobre l’esforç de la parentalitat positiva en la intervenció amb les famílies a càrrec del doctor en Psicologia i professor de la universitat de las Palmas de Gran Canàries el sr. Juan Carlos Martín. Per part de Fundació Resilis, David Ruiz va presentar el projecte d’Itineraris de Protecció Individualitzats com alternativa a la institucionalització i que desenvolupa la UTE Fundació Mercè Fontanilles-Fundació Resilis.

Fem una valoració molt positiva d’aquestes jornades, ja que van posar en comú diferents realitats i maneres d’abordar la realitat de la infància en risc i les seves famílies, contrastar les formes d’actuacions de cada una de les comunitats autònomes que hi participaven i aprendre i aplicar alternatives que de ben segur permetran millorar els serveis que oferim.

Plataforma Educativa és membre de FICE Internacional a través de la secció FICE Espanya i hi va tenir una participació activa a través de la presentació de FICE així com en les diferents intervencions que es van realitzar durant les jornades.