desenvolupament - Novetats

Fundació Plataforma Educativa i la seva tasca de cooperació al desenvolupament durant l’any 2017

A continuació us deixem amb el balanç que Fundació Plataforma Educativa fa en relació a la seva tasca de cooperació al desenvolupament durant l’any 2017. Com sabeu, l’entitat ha desenvolupat projectes al Marroc i Guatemala durant l’any passat, que han comptat amb el finançament de l’Agència Catalana de Cooperació al Desenvolupament i la col·laboració de la Coordinadora d’ONG’s Solidàries.

Mirar enrere per continuar mirant endavant

Durant l’any  passat (2017) Fundació Plataforma Educativa ha estat beneficiària de l’impuls econòmic vingut de l’Agència Catalana de Cooperació al

Desenvolupament.

L’ajuda ha garantit en la seva mesura la sostenibilitat  de recursos que calen habitualment per dur a terme l’activitat habitual, i alhora, ha permès crear solucions mitjançant els projectes de caràcter social que planifiquen i executen en benefici de les persones més vulnerables.

Aquest finançament, en definitiva, ha servit a l’entitat per enfortir-se estructuralment i així poder participar més activament en les xarxes Catalanes, Nacionals i Internacionals.

I és que Fundació Plataforma Educativa, en el seu àmbit de cooperació internacional, col·labora activament amb projectes al Marroc i a Guatemala. És el cas del projecte Incuba Joves Fez, que es troba en el seu quart any de vida, i que ja ha format a 80 Joves dels quals el 40% són dones.

En aquest sentit Fundació Plataforma Educativa continua treballant amb el govern regional i nacional del Marroc per implementar el projecte en la seva versió encarada a la dona, és l’Incuba Dones, centrat en l’atenció i la formació a dones víctimes de la violència de gènere i en situació de precarietat econòmica de la ciutat de Fez.

Ara mateix, s’estan desenvolupant les primeres fases del projecte i amb la voluntat que en el futur també sigui gestionat per la mateixa comunitat i ja no depengui del finançament de la cooperació internacional, com va ser el cas d’Incuba Joves Fez, traspassat amb èxit al govern marroquí, qui s’encarrega actualment de dur-lo a terme.

En quant a la feina de Fundació Plataforma Educativa  a Guatemala, els esforços s’han centrat en la realitat de l’infant desnodrit del departament de Totonicapan, atenent durant el 2017 a 389 famílies. Ja ateses des del mateix hospital o bé en els diversos municipis de la regió,  la tasca que s’hi ha dut dit a terme (xerrades, tallers sobre nutrició, etc.) també ha servit per crear sinèrgies de treball amb RELAF, organisme internacional que s’ocupa de la infància en situació d’institucionalització a l’Amèrica Llatina.

Finalment,  Fundació Plataforma Educativa ha participat activament en la Coordinadora d’ONG’s Solidàries de Girona i comarques en diferents actes com són la Campanya Pobresa Zero, la campanya de commemoració dels Drets Humans i la jornada anual sota la temàtica “Antimilitarisme i Cultura de Pau”. Així mateix, ha participat en altres activitats com el Dia de la Violència contra la Dona i la Nit del Voluntariat.