Qui som

Plataforma Educativa és una iniciativa d’economia social que des de 1994 aporta la seva experiència en l’àmbit de l’acció social. Agrupa diferents organitzacions d’iniciativa social sense ànim de lucre que tenen com a objectiu millorar la qualitat de vida de les persones amb menys recursos i/o en situació de risc.

Ofereix suport a les entitats que en formen part, treballant conjuntament amb elles per ajudar a generar noves oportunitats a través del reconeixement de les persones que atenen.

Plataforma en xifres

Organitzacions d'iniciativa social

Persones ateses

Professionals

Serveis

Milions d'€

Presència Territorial

Organigrama

Direcció Estratègica

Jordi Pascual

Director General

Jordi Pascual i Pelach

Grau en Educació Social (UdG), Programa de Direcció d’Empreses Cooperatives i Entitats del Tercer Sector Social (ESADE), Facilitador de la Creativitat i la Innovació, Educador Social (UdG) i Educador Especialitzat.

Al llarg de la trajectòria professional, ha participat en la creació i direcció de diverses organitzacions de primer i segon nivell, ha format part de diversos patronats del Tercer Sector Social de Catalunya.

Ricard Calvo

Sots Direcció General

Ricard Calvo Pla

Llicenciat en Psicologia per la UAB (1993). Màster en Coaching i lideratge (EADA). Postgrau en gestió pública i gestió d’ONG’s (ESADE). Màster en teràpia familiar (UAB).

La seva trajectòria professional ha estat vinculada des dels seus inicis al Tercer Sector. Ha tingut responsabilitats tant en l’administració pública com en sector associatiu en gestió de serveis socials i lideratge d’equips.

Lluis Casanovas

Director d’administració, fincances, recerca, compres i laboral

Lluís Casanovas Grados

Diplomat en Ciències Empresarials,  Llicenciat en Administració i Direcció d’Empreses per la UDG i Màster en Auditoria de Comptes (UdG).

En el seu recorregut professional, ha ocupat la posició de director financer a diferents empreses del sector privat i també ha estat assumint aquesta responsabilitat com a cap de l’àrea administrativa i financera de diferents entitats de l’economia social.

Pilar Bosch

Direcció Financera

Pilar Bosch Bech

Tècnica superior en administració i finances. La seva trajectòria professional ha estat lligada a l’administració d’empreses en diferents sectors empresarials i desenvolupant diferents càrrecs de direcció.

Des de l’any 2000 i fins a l’actualitat al capdavant de la direcció financera i administració de Plataforma Educativa. Des del 2017 compatibilitza aquesta activitat amb l’exercici d’un càrrec públic.

Direccions Operatives

Raquel Sabater

Directora Àrea Internacional

Raquel Sabater Ten

Grau en Treball Social (UDL)
Màster en Desenvolupament Humà Sostenible (UDG)
Facilitadora de la Creativitat i la Innovació, Professora de Ioga i Meditació (Titulació Internacional)

Cap del Departament de Qualitat, SSL i RSC

Mònica Canela Piqué

Llicenciada en Psicologia per la UAB (1994)  i  Diplomada en Ciències de l’Educació per la UAB (1990). Al llarg de la seva trajectòria professional ha estat vinculada des dels seus inicis a l’atenció a persones, assumint tasques com a educadora social, Directora de CRAE, psicòloga en ETCA, fins a assumir tasques de lideratge en matèria de Qualitat, Seguretat Salut Laboral i responsabilitat Social Corporativa.

Cap d’Innovació, Coneixement i Impacte Social

Carmen M Castrejón Barco

Compta amb dos Licenciatures en Pedagogia Social i Teologia. Màster en Innovació Estratègica, Direcció d’ONG, Lideratge Sistèmic i Regeneratiu i Digital Social Innovation Executive Program (ESADE, ISDI). És Acumen Fellow i ha estat Finalista en el Ranking de Top100 Mujeres Líderes en España a la categoría de Tercer Sector i Impacte Social als anys 2022 i 2023.

Responsable de TIC i Digitalització

Sònia Montero Rodriguez

Tècnica Superior en Administració (FPII). Postgrau en Gestió i Administració de RRHH al 2015 (UOC) i Certificació Internacional en RRHH al 2021 (SPHRi – HRCI). 18 anys d’experiència professional en empresa privada participant en projectes vinculats en diferents departaments, 13 anys d’experiència en la gestió de persones, i des de l’Abril del 2023 ocupant aquest càrrec en el Departament TIC i Digitalització. Apassionada de la millora continua.

Jordi Pascual

Director General

Jordi Pascual i Pelach

Ricard Calvo

Sots Direcció General

Ricard Calvo Pla

Pilar Bosch

Direcció Financera

Pilar Bosch Bech

Història

Plataforma Educativa té els seus orígens en la voluntat de Fundació Plataforma Educativa de crear i generar sinergies entre diferents entitats amb la finalitat de sumar esforços, diversificant les activitats i optimitzant els recursos.

Els fins de Plataforma Educativa representen un fons realment ampli i complex d’intencions, actuacions, aliances i pedagogies amb les quals treballem per materialitzar uns programes i uns serveis que donin resposta a les necessitats històriques i emergents de les persones més vulnerables.

A través d’aliances amb altres entitats, Plataforma Educativa treballa per continuar donant una resposta integral a persones de col·lectius de més vulnerabilitat.

Calidoscopi d'afectes