Formació - Internacionalització - Novetats

S’inaugura la 3a edició d’EFCI Dones Emprenedores Nahualá

El passat dilluns 4 de setembre es va inaugurar la tercera edició del projecte EFCI Dones Emprenedores Nahualá, una iniciativa finançada per l’Agència Catalana de Cooperació al Desenvolupament (ACCD) que ofereix formació i capacitació a dones indígenes d’entre 18 i 60 anys amb escàs poder socioeconòmic de la regió de Nahualá (Guatemala) que estiguin motivades per formar-se i millorar les seves condicions de vida,i alhora vetllin pel seu propi desenvolupament personal i laboral, el de les seves famílies i la seva comunitat. Desenvolupant els seus talents, potencialitats internes i fomentant les seves capacitats creatives s’apoderen socialment i aquest apoderament suposa desenvolupar i exercir la seva autonomia com a agents de canvi social i subjectes actius del propi procés de transformació personal per assolir el seu projecte de vida personal, laboral i comunitari.

El mètode EFCI es porta a la pràctica a través de 30 tallers formatius vivencials i participatius que es divideixen en mòduls, i un acurat seguiment dels projectes emprenedors de les dones.
Aquesta 3a edició del projecte compta amb 26 dones indígenes, que han iniciat la formació amb una gran motivació i empenta per millorar les seves condicions de vida i els del seu voltant. D’aquestes, 21 resideixen a una comunitat rural anomenada Tzam Q´a´am, ubicada al municipi de Nahualá i les cinc restants pertanyen a llogarets pròxims a Nahualá.

La formació que finalitzarà el proper mes de desembre de 2017, s’està realitzant a la seu de la ONG Swan Tinamit, contrapart local de la nostra entitat, Fundació Utopia-BsF, en el marc d’aquest projecte.