Novetats - Premis d'Acció Social Mercè Bañeras i Maria Figueras

Anna Sunyer: valoració dels Premis d’Acció Social 2021

Anna Sunyer

A les portes del 10è aniversari, enguany la novena edició dels Premis d’Acció Social Maria Figueras i Mercè Bañeras, Plataforma Educativa segueix mantenint el seu propòsit de reconèixer a les persones que treballem amb les persones i per a les persones, i com ja és tradició, el vint i tres d’abril d’enguany es va celebrar l’acte d’entrega dels premis.

Anna Sunyer

La vocació dels premis amb aquestes categories: la innovació social, la emprenedoria social i la corresponsabilitat ciutadana; pren sentit quan hi ha la convicció, que com a persones i com a societat, les coses es poden fer diferent. I no només això, sovint s’han de fer diferent perquè les necessitats emergents necessiten d’iniciatives emprenedores i innovadores. Any rere any ho podem comprovar, el teixit social català es distingeix en aquest sentit. I seguint aquest fil, les dues iniciatives guanyadores d’aquesta novena edició, el projecte En bici sense edat i Valentes i Acompanyades, i per la trajectòria de corresponsabilitat ciutadana del James Rhodes, es distingeixen per la pròpia missió: la de millorar el benestar de les persones, en aquest cas persones que sovint queden invisibilitzades.

El nostre és un món canviant per naturalesa, si li sumes un any de pandèmia el que ens fa veure és que l’enginy i creativitat de les persones no només no es dilueix si no tot el contrari, i en aquesta edició s’evidencia la feinada que com a societat civil catalana es desenvolupa, l’esforç de trobar alternatives viables i maneres de fer innovadores per aconseguir que les persones siguin el màxim de felices possible.

Igual que l’any passat, com a entitat organitzadora del premis d’acció social, hem volgut fer un pas més. El nostre propòsit ha estat el d’organitzar uns premis més participats en el seu desenvolupament.

El jurat té un pes important en la decisió de les propostes premiades i l’experiència de formar-ne part l’hem volgut acostar a les persones que atenem. Per això en Sasha, un noi de 17 anys, ha acceptat formar part d’aquest jurat, valorar i deliberar per prendre la decisió final. De la mateixa manera, les persones que desenvolupen projectes i serveis a l’entitat, i en aquest sentit hem comptat amb la col·laboració d’en Santi, i no només com a membre del jurat sinó també en la presentació i desvetllant propostes les premiades.

Ben vist i mirat, tot això no seria possible si no fos perquè en el backstage hi ha hagut un equip de professionals que han sigut el motor, i que des de la publicació de la convocatòria fins el mateix dia de l’acte han treballat incansablement per què l’esdeveniment quedés brillant. I ja ho podem dir amb orgull, un acte que ens ha donat moments divertits i màgics, recordem el moment estel·lar del mag TIF, i com ens agrada a nosaltres, un acte alegre i amb música, que ens ha permès descobrir persones talentoses, però sobretot amb moments d’aquells que ens arriben i ens commouen, menció especial a les paraules de comiat d’en Llorenç.

Totes i cada una d’elles, persones implicades d’una manera o altra amb l’organització, han fet possible que l’esdeveniment quedés brillant, un acte en el que ens hem sentit acompanyades per tantes persones que, tot i no veure-les, perquè ha estat un acte virtual, les hem sentides molt a prop. I per tot això, la satisfacció de poder dir, això té molt de valor, i amb el convenciment de que l’any vinent ens retrobarem en la desena edició dels Premis d’Acció Social Maria Figueres i Mercè Bañeras.