Innovació Social - Internacionalització - Novetats - Participació - Voluntariat

VOLS SER MENTOR?

Busquem persones com tu per ser mentors d’infants i joves tutelats

El projecte europeu Sapere Aude, on participa Fundació Plataforma Educativa, té com a objectiu implementar una prova pilot de mentoria específica per donar suport als infants i joves tutelats en la millora dels seus resultats escolars i la seva integració social i replicat en els diferents països socis: Alemanya, Àustria, França i Croàcia. A més, es mesurarà l’impacte de l’acció de mentoria a partir dels indicadors establerts conjuntament amb l’equip de la Dra. Carme Montserrat (Grup de recerca Infància, Adolescència, Drets Dels Infants i La Seva Qualitat de Vida inscrit en el Departament de Psicologia de la UdG).

Busquem un total de 15 mentors per posar en marxa una prova pilot en què persones voluntàries amb perfils diferents, es convertiran en mentors de joves tutelats d’entre 12 i 17 anys durant els 9  mesos de curs escolar (entre els mesos de Setembre 2017-Juny 2018): mentors i joves es trobaran un dia a la setmana, durant 2 hores per treballar per millorar el seu rendiment escolar i, també, la seva integració social. En total, es realitzaran, aproximadament, 100 hores de voluntariat que es repartiran en 2 hores per cada setmana que dura el curs escolar.
Les activitats es poden realitzar allà on ho convinguin els participants i que sempre s’oferirà la possibilitat realitzar la sessió al centre on resideix el menor: Girona Ciutat, Salt, Sils i Sant Feliu de Guíxols (en funció de la disponibilitat del mentor).

Les persones que vulgueu formar part d’aquesta iniciativa, heu de tenir en compte que:

• Heu de tenir més de 18 anys,
  • Us heu de comprometre a col·laborar durant la totalitat del projecte (9 mesos),
  • Haureu de participar en una formació inicial de 12 hores a principis juny (dates a concretar)
  • Busquem perfils variats: Titulats/des, graduats/des, professionals en diversos oficis, persones que estiguin jubilades o prejubilades, estudiants universitaris de qualsevol matèria i altres professionals,…
  • Persones empàtiques, sociables, dinàmiques i comunicatives, motivades per acompanyar a un/a jove en el seu procés de millora acadèmica i inclusió social
  • Persones interessades a participar en un projecte d’abast i impacte Europeu

Tens ganes de viure aquesta experiència de vida i de formar part d’aquesta iniciativa?