Fundació Infància i Família - Novetats - serveis entitats

Coneixeu els serveis del SIS i el SOAF?

El SIS i el SOAF: Dos serveis pensats per a les famílies

El “SIS” no és un nombre

El SIS és un servei d’intervenció socioeducativa no residencial i diürn que té com a finalitat fonamental assegurar que els progenitors o les persones que tinguin la tutela o la guarda dels infants o adolescents que el servei atén, tinguin l’oportunitat d’oferir-los el nivell bàsic que necessiten per a un desenvolupament integral adequat.

Les tres àrees d’intervenció son: el vincle afectiu, les funcions de la criança i les connexions amb l’entorn.

L’Atenció als usuaris es fa mitjançant el treball individualitzat, el grupal, familiar, en xarxa i comunitari. En concret, hi ha 5 línies de treball:

•  Servei d’atenció diürna
  •  Servei de suport a les famílies amb infants de o a 3 anys en situació de risc
  •  Servei d’intervenció amb famílies amb infants i adolescents en situació de risc
  •  Servei d’acompanyament socioeducatiu per a adolescents en situació de risc i
  • El  Servei Socioeducatiu Intinerant

La Fundació Infància i Família desenvolupa a la ciutat d’Amposta el Servei de suport a les famílies amb infants de 0 a 3 anys en situació de risc i el Servei d’Intervenció amb Famílies amb infants i adolescents en situació de risc des del setembre de l’any 2016. I a A Salt s’estan desenvolupant dos programes del model SIS: El SIS diürn i el SIS de Servei d’Atenció a Families.

El SOAF (Servei d’Orientació i Acompanyament a les Famílies)

El SOAF (Servei d’Orientació i Acompanyament a les Famílies) és un servei que té un caràcter universal i preventiu adreçat a totes les famílies amb fills/es de 0-18 anys. El seu objectiu és fomentar les capacitats i habilitats parentals.

Què oferim?

–              Orientació sobre qüestions relacionades amb l’educació dels fills i filles segons les diferents etapes de desenvolupament.

–              Suport especialitzat quan hi ha una dificultat o problemàtica específica, relacional o emocional, amb intervenció terapèutica. Sempre amb una mirada sistèmica.

–              Promoure la participació activa en la comunitat, amb activitats i trobades comunitàries, així com fomentar les relacions intrafamiliars i intergeneracionals.

–              Acompanyar i assessorar amb la xarxa de serveis i recursos del territori.

La Fundació Gentis ha desenvolupat aquest servei a les poblacions de Tortosa, Amposta i Tarragona des de l’any 2016 fins el 2018. Actualment és la Fundació Infància i Família la que està desenvolupant aquest servei en aquests tres municipis.