Fundació Astres - Novetats

Descobreix els projectes Activa’t i Gaudeix i Activa’t i Xala, de la Fundació Astres

Tot i que el dret al lleure està reconegut de manera formal (article 24 de la Declaració dels Drets Humans de l’ONU), les persones amb discapacitat intel·lectual o del desenvolupament encara tenen barreres, sobretot en l’entorn, per accedir a l’oferta d’oci comunitària perquè no s’han generat les oportunitats i condicions que garanteixen aquest dret (barres cognitives, estereotips i actituds negatives o poca accessibilitat dels espais físics, entre altres).

La Fundació Astres porta a terme des de fa diversos anys, un projecte de suport i acompanyament al lleure i oci inclusiu. A Terres Gironines en diem ACTIVA’T I GAUDEIX  i a Terres de l’Ebre ACTIVA’T I XALA. Ambdós projectes tenen com a objectiu promoure la inclusió i participació comunitària de les persones amb discapacitat intel.lectual o malaltia mental oferint els suports de qualitat  necessaris en el desenvolupament de les activitats que desitgin i escullin lliurement.

Per la Fundació Astres el lleure és fonamental en la vida de qualsevol persona i, també en les persones amb discapacitat intel·lectual, ja que el temps de lleure de qualitat contribueix a la satisfacció personal i a la millora de la qualitat de vida de les persones, aportant benestar emocional, potenciant les relacions interpersonals, fonamentant el desenvolupament personal i facilitant la inclusió social.

Durant l’any 2022 oferim suports en activitats tan diverses com ara: natació, zumba, teatre, futbol, fitness, dansa, taek-wondo, visites culturals, sortides caps de setmana i moltes més. Algunes d’elles es porten a terme de forma grupal i d’altres individualment.