Novetats

Donem la benvinguda als participants del projecte Nahual 2018

“Un poco de jet lag no es suficiente para parar a éstos dos compañeros EFCIS que ya han aterrizado en Catalunya y han sido recibidos con los brazos abiertos por nuestro voluntario del grupo de Codesarrollo Acciona’t Guatemala. Nuestro querido Javier, que Guatemalteco como ellos y adaptado totalmente a la realidad socio-cultural Catalana. Javier es el mejor embajador con el que se se pueda contar!”- ens explicava Raquel Sabater, responsable de Fundació Utopia, en rebre els dos cooperants a l’aeroport de Barcelona.

“Benvinguts!”: Aquesta era la paraula  més repetida ahir, a la seu de Plataforma Educativa a Girona. I és que, un any més, dues persones han estat les becades amb el projecte de cooperació educativa professional Nahual. Enguany, per cert any d’aniversari, coneixerem  L’Alma i en Gerardo, amb qui els/les professionals i persones usuàries dels centres cívics de Girona duran a terme un aprenentagte compartit al llarg d’aquests 3 mesos que dura la seva estada al nostre país.

I què és Nahual? “Cooperació Sud-Nord, Educació pel Desenvolupament. Drets humans per tothom i a tot arreu”- Ens sintetitzen els seus responsables.

Queden per davant setmanes de feina i de bones pràctiques, d’adaptació i coneixences, d’experiències amb grups de persones molt diversos, amb múltiples maneres de ser i d’estar al món, d’educar de veure’l. Comença un nou Nahual i volem felicitar els companys de Fundació Utopia per la seva tasca durant aquests anys de projecte que ja és per a tots nosaltres una preuada tradició que ens alegra poder celebrar any rere any: la cooperació pel desenvolupament humà feta projecte.

Per molt anys i benvinguts a bord, Alma i Gerardo!