Novetats

El Domus Ludens protagonista a les “Càpsules de coneixement” de la FEDAIA

El passat 18 de març vam tenir ocasió de compartir el projecte Domus Ludens a través d’un nou espai impulsat per la FEDAIA, les “Càpsules de coneixement”. Aquest espai ha estat promogut per la Comissió de Centres Residencials i té per objectiu presentar projectes, accions o bones pràctiques que puguin ser interessants per professionals dels serveis residencials. Sota el títol “Jugar és un Dret de la infància i adolescència” el nostre company David Ruiz va explicar com es va dissenyar el projecte i els objectius que planteja i el moment en què es troba la prova pilot.

El projecte persegueix demostrar que fer efectiu el dret al joc a través d’una activitat sostinguda de jocs de taula als serveis residencials de protecció té beneficis emocionals en infants i adolescents, en les seves competències i en el clima relacional del servei. Per desenvolupar la prova pilot el projecte ha creat i format a educadores i educadors com agents lúdics als serveis i ha proporcionat un Manual de suport i una Guia de jocs de taula. La prova pilot compta amb l’avaluació de resultats de la Universitat de Girona per part d’un equip liderat per la doctora Carme Montserrat.

La presentació va generar interès entre el públic assistent i ens vam emplaçar a compartir els diferents materials generats des del projecte i els resultats de l’avaluació un cop estigui finalitzat.

Agraïm doncs a la FEDAIA que ens hagi donat l’oportunitat de compartir un projecte del qual l’entitat està molt satisfeta.