Activitats - Fundació Infància i Família

El Govern organitza la 1a edició de la setmana de l’Acolliment Familiar

Sabadell acollirà les diverses activitats programades amb l’objectiu de promocionar i divulgar aquesta mesura de protecció.

El departament de Treball, Afers Socials i Famílies, a través de l’Institut Català de l’Acolliment i de l’Adopció (ICAA) organitzarà del 28 de novembre al 2 de desembre a Sabadell la primera edició de la setmana de l’acolliment familiar amb el suport de l’ajuntament de Sabadell i en col·laboració amb la FEDAIA i les altres entitats que treballen en l’àmbit de l’acolliment familiar a Catalunya. Les jornades volen promocionar i divulgar aquesta mesura de protecció per conscienciar a la ciutadania de la necessitat d’augmentar el nombre de famílies d’acollida a Catalunya.

Actualment a Catalunya hi ha més de 600 famílies acollidores que acullen més de 1000 infants, tot i així hi ha un centenar de nens de 0 a 6 anys que segueixen vivint en centres, són grups de germans o infants amb malalties greus i diversitat funcional.
Durant la setmana, hi haurà taules informatives al carrer i una exposició temporal sobre acolliment familiar als baixos de l’Ajuntament. De la mateixa manera, el dimecres 30 de novembre a les 18h, es realitzarà una xerrada informativa sobre l’acolliment familiar a la Sala d’Actes del Casal Pere Quart i el dijous 1 de desembre, la companyia de teatre La Familia representarà l’obra de teatre Dos familias, a l’Auditori Pere Quart.
L’acolliment familiar és una mesura de protecció a la infància i l’adolescència i a la vegada un gest compromès de famílies que proporcionen un entorn de comprensió, acompanyament i estima a un infant que ho necessita durant un temps determinat. La Llei 14/2010, sobre els Drets i les oportunitats en la infància i l’adolescència, apunta que sempre que sigui possible les mesures d’acolliment tenen preferència respecte a les altres, recomanació que deriva de la Convenció de les Nacions Unides sobre els Drets de l’infant.