Novetats

El Projecte d’educació Inclusiva IIIs (Incluedo) prepara una trobada internacional entre València i Gandia

Dinàmiques per a alumnes cecs o amb discapacitat intel·lectual que permeten  a aquests alumnes seguir la majoria de les classes amb normalitat, son algunes de els propostes que ha acollit l’equip de mestres de l’escola Doctor Masmitjà, un dels centres participants ens el projecte europeu d’Educació Inclusiva que coordina Plataforma Educativa en l’àmbit nacional.¡

El projecte europeu d’inclusió IIIS és una aliança estratègica de tres anys amb finançament de la Unió Europea per tal d’ajudar a les escoles a trobar les seves pròpies receptes per a fer educació inclusiva. Els mestres i equip educatiu del centre tenen el suport dels entrenadors/es (els coachs en inclusió) i els mòduls de formació, per tal d’incloure la major quantitat possible d’alumnes en funció de les seves necessitats específiques.

L’objectiu del Projecte IIIS és reforçar les capacitats d’inclusió entre el personal dels col·legis i la transferència de la teoria de la inclusió a la pràctica.

Per això, la coordinació del projecte, està desenvolupant un manual sobre la base de processos de coaching que estan implantant-se als deu col·legis pilot europeus (A España, dues situades a Catalunya i tres al País Valencià).

L’associació la formen 7 organitzacions molt actives en el camp de l’educació i en proveir serveis educatius a infants amb necessitats especifiques, juntament amb 10 escoles d’educació general i d’educació especial de: Finlàndia, Alemanya, Àustria, Bèlgica i Espanya.

I s’esperen uns resulats. Al final del projecte els socis hauran desenvolupat per a l’ús de les escoles i el personal que les formen : Un manual de coaching per a la inclusió, models d’entrenament i formació i material audiovisual.

També es preveu la publicació de newsletters amb les novetats i l’evolució del projecte. Ja podeu consultar els 3 primers butlletins a la web: http://www.implementing-inclusion-in-schools.eu/

Trobada valenciana amb aire internacional

El projecte organitza una trobada tindrà lloc a València, del 24 al 28 de setembre a l’espai del restaurant inclusiu  Boga, de Gandia.

La trobada compta amb un doble objectiu: saber si tot els procés de coaching per la inclusió ha arrelat com s’esperava i exposar les pràctiques inclusives implementades durant aquest any. Bàsicament serà un punt de trobada perquè les escoles treballin entre elles. A tall de coordinació, es preveu que la trobada sigui un intercanvi entre tots els països en el que compartiran els ítems que respectivament han desenvolupat a aquest fi en les diferents escoles. “Creem conjuntament uns ítems nous per a la Unió Europea per ajudar a les escoles a ser més inclusives”- Ens explica l’Arnau Taberner, coordinador encarregat d’elaborar aquests materials.

Dimecres, totes les escoles es desplaçaran cap al centre valencià, San José de Calassanz, escola que mostrarà les pràctiques inclusives que s’hi fan.