General - Novetats

El testimoni de la cooperació

Estudiants de l’UdG i la seva experiència a Guatemala

La Clàudia, estudiant deTreball Social i Pedagogia de l’UDG, i la Irene, estudiant d’Educació Social de la mateixa universitat van arribar-se a la seu de Plataforma Educativa a Girona per explicar-nos com havia estat el seu període de pràctiques al projecte EFCI Dones Nahualà que Fundació Utopia BsF gestiona a Guatemala.

Durant la xerrada va quedar palesa la necessitat imminent de continuar treballant amb les dones indígenes d’aquesta regió i el gran impacte que té el projecte a nivell personal, sociocomunitari i en matèria d’igualtat de gènere.

En aquest sentit, van destacar el gran problema del masclisme, la repressió contra la dona i els diferents dèficits estructurals que tenen per accedir a Serveis com l’educació o la sanitat.

Ambdues, van remarcar la gran experiència professional, i en l’àmbit personal, afirmant que la seva consciència social i pensament crític s’han vist molt reforçades.

Des de Fundació Utopia-BsF, agraïm la seva participació al projecte EFCI DONES NAHUALÀ, així com a l’UdG per confiar en la tasca que desenvolupa la nostra entitat a Guatemala.

Aquí podeu veure el vídeo que ens deixen les estudiants de la seva experiència