Fundación Utopía - Novetats - Sensibilitazació

Fundació Utopia BsF a la Fira de Recursos Educatius de Girona

“Educació com a pau i resolució de conflictes, educació com a diversitat, educació com art i educació com igualtat”

Les companyes de Fundació Utopia BsF ens escriuen aquest contingut per parlar-nos de la seva implicació a la la Fira de Recursos Educatius de Girona a través del projecte Nahual.

Un total de 12 entitats adscrites a la demarcació de Girona van explicar en què consistien els seus projectes d’acció educativa

Ahir dilluns 26 de novembre, al Centre Cívic ter, es va dur a terme la Fira de Recursos Educatius de la Ciutat de Girona – hi participaren 12 entitats-, on Fundació Utopia-BSF va participar de la mà del projecte Nahual.

L’acte va ser inaugurat pel regidor d’educació qui va agrair la participació de les diverses entitats i va posar de manifest la importància de la tasca socioeducativa.

Durant la fira, els participants del projecte Nahual 2018, proposaren oferir tallers educatius basats en creativitat i innovació com a eines de desenvolupament humà integral i sostenible. A més, de treballar de manera transversal l’educació en valors, la importància de la diversitat i la importància de la igualtat en el seu sentit més ampli. Aquests tallers que imparteixen els dos cooperants des que estan a Girona,  van dirigits a tota mena de públic, quedant inclosos col·legis i instituts, entitats socials i centres cívics.

Durant la Fira, es va realitzar la dinàmica de la teranyina que va consistir a teixir una teranyina a través d’un cabdell. Cada participant va aportar una idea de què significava l’educació per ells. Les idees que varen eixir de les persones que hi participaren varen ser: educació com a pau i resolució de conflictes, educació com a diversitat, educació com art i educació com igualtat, entre d’altres.

Finalment, dues de les persones que hi participaren, es llançaren damunt de la teranyina com a mostra de confiança en la resta de persones que hi participaren, posant de manifest valors com la col·laboració, la cooperació, la confiança mútua i la solidaritat entre d’altres.

Des de Fundació Utopia-BSF, volem agrair a “La Caseta” i a l’Ajuntament de Girona la invitació per participar en la 3ª setmana de Girona, Ciutat Educadora. Fins l’any vinent!