Fundació Gentis - Internacionalització - Novetats

Gentis coordinarà un projecte europeu d’art i creativitat

gentis CHIMES

Fundació Gentis coordinarà el projecte europeu CHIMES -COMPETENCES, CITIZENSHIP AND INCLUSION THROUGH MUSIC EDUCATION SOLUTIONS enfocat a treballar competències de joves en risc d’exclusió a través de l’art i la creativitat.

Aquest projecte vol donar resposta a l’impacte que la pandèmia està tenint en els àmbits de la cultura i la creativitat a causa de la cancel·lació i tancament de gran part dels festivals, fires i concerts i teatres i reconèixer els seus beneficis en el benestar, la salut, l’educació i la inclusió de les persones.

gentis CHIMES

El projecte CHIMES s’adreça a la joventut desfavorida que se sent aïllada o exclosa de la societat ja sigui en termes d’exclusió social i econòmica o per motius culturals, personals o de salut mental.

El projecte CHIMES vol utilitzar les arts creatives i escèniques com a vehicle, unint la indústria de les arts creatives amb el sector educatiu en el marc de les escoles de segona oportunitat. CHIMES ajudarà als i les joves desfavorides que estan en escoles de segona oportunitat a desenvolupar habilitats i competències transferibles en els àmbits de la ciutadania activa, la comunicació, el treball en equip i la resolució de problemes. Això ha de contribuir a millorar la seva ocupabilitat i resiliència, augmentar l’autoestima i la confiança en si mateixos i mateixes, i donar valor dins de la comunitat.

Els objectius de CHIMES són els següents:
• Millorar l’experiència d’aprenentatge i promoure la ciutadania mitjançant activitats basades en la comunitat
• Donar suport a la integració i inclusió social / econòmica de joves en risc d’exclusió social
• Desenvolupar habilitats i competències clau mitjançant arts creatives

En el marc del projecte CHIMES s’organitzaran festivals locals i exposicions de caràcter cultural i creatiu amb la participació activa de joves en situació de vulnerabilitat. També s’elaborarà una guia metodològica dirigida a professionals de l’àmbit educatiu i cultural.

El projecte té una duració de 24 mesos i té previst iniciar-se aquest març. El pressupost és de 121.316 euros. Aquest projecte es farà amb entitats d’Irlanda, Portugal, Hongria, UK i Romania.