Fundació Resilis - Novetats

“Hem volgut celebrar la castanyada sumant. Sumant, integrant i aprenent de la nostra i d’altres cultures”

Els companys i companyes del CREI La Ginesta de Juià ens fan arribar aquestes línies per explicar-nos com van celebrar la diada de Tots Sants. Castanyada o Halloween? Per què no sumar?

Aquest any a l’aula de La Ginesta hem volgut celebrar la castanyada sumant. Sumant, integrant i aprenent de la nostra i d’altres cultures.

La castanyada i el halloween tenen un mateix denominador comú, aquest no és un altre que reunir-nos per recordar la família i els amics que ja han mort i donar suport al seu viatge espiritual.

“hi va haver una jove que va aprofitar per posar de manifest quina part personal havia mort per a ella, honrant-la i deixant-la anar per obrir la porta a alguna nova situació personal”.

Així, sumant forces, aquests any hem volgut fer amb els joves del CREI activitats com: magdalenes de carbasses (per després utilitzar les carbasses de decoració), fer foc (com a element fonamental d’escalfor i unió) per fer les castanyes i un altar amb ofrenes (espelmes i flors salvatges agafades pel camp pels mateixos nois i noies) per honrar i enviar llum a tots els nostres difunts. A l’altar cada alumne va posar els seus difunts i tothom que va voler va dedicar dolces paraules per a ells. Fins i tot, hi va haver una jove que va aprofitar per posar de manifest quina part personal havia mort per a ella, honrant-la i deixant-la anar per obrir la porta a alguna nova situació personal.

La festa va continuar amb el maquillatge de calaveres mexicanes als nois/es. Tot això, va transcórrer en un ambient de col·laboració i d’entrega per part dels adolescents que va fer possible que emergissin emocions molt boniques.