Novetats

Infància en risc: prevenció de la malnutrició infantil a Guatemala

El projecte Infància en risc prevenció de la malnutrició infantil, executa tots els dimecres un taller de nutrició, alimentació i higiene a mares i pares de família que tenen els seus fills i filles ingressats a la unitat de pediatria de l’Hospital Nacional José Felipe Flores de Totonicapán.

El taller té com a finalitat mostrar i conscienciar sobre la importància de consumir aliments rics en nutrients i de portar una alimentació equilibrada. Les sessions tenen una durada de 2 hores i una assistència mitjana de 15 mares/pares de família, encara que aquest nombre varia en funció dels ingressos hospitalaris.

Durant la resta de dies que els menors romanen ingressats a l’hospital es brinda a les mares una consergeria personalitzada (en el seu idioma matern) sobre la salut i el bon estat nutricional dels seus descendents.

Aquesta iniciativa és liderada per Fundació Plataforma Educativa amb la col·laboració de l’AssociacióADJIKA, l’Hospital Nacional José Felipe Flores de Totonicapán i l’Ajuntament de Girona.

Cal remarcar, que enguany aquest projecte de cooperació al desenvolupament compta amb la presència durant 3 mesos d’una alumna en practiques del Grau d’Infermeria de la Universitat de Girona, la qual cosa suposa un valor afegit al projecte i propicia les sinergies entre ambdós països.