desenvolupamnet - Fundación Utopía - General - Novetats - Sensibilitazació

Infància en Risc: un projecte revulsiu per a la nutrició de més de 250 infants a Guatemala

Ens escriuen les companyes de Fundació Resilis (entitat que prendrà el relleu a FPE en el lideratge d’aquest projecte) per fer un capmàs del projcete Infància en Risc a Guatemala

Sabeu que des dels projectes de Cooperació de la nostra entitat aquest any 2019 més de 250 nens i nenes menors de 5 anys s’han beneficiat del Projecte Infància en Risc?

Fa 4 anys que treballem amb l’hospital de Totonicapan a Guatemala amb l’objectiu de col.laborar en la reducció de la mortalitat infantil i les malalties associades a la mancança d’una alimentació saludable i la pobresa estructural.

Enguany, hem pogut atendre a famílies de la capçalera Municipal de Totonicapan i a tres pobles del voltant.

La zona, molt empobrida i de caràcter eminentment rural presenta unes taxes de desnutrició crònica rellevant. Amb la contrapart sobre el terreny i l’equip tècnic Guatemalenc, hem estructurat una formació en Nutrició i higiene per tal d’arribar al màxim de famílies en situació de risc greu.

“Hem estructurat una formació en Nutrició i higiene per tal d’arribar al màxim de famílies en situació de risc greu”.

Aquesta formació, impartida per agents indígenes al territori, aporta coneixements i alhora aliments i vitamines per totes aquelles famílies que la reben.

Educació pel desenvolupament

El projecte també compta amb la seva part d’educació al desenvolupament i sensibilització aquí a Catalunya. En aquest cas, és realitza conjuntament amb la UDG, amb la Facultat d’infermeria i medicina.

Cada any, dos joves practicants es desplacen a Guatemala per col.laborar amb el nostre projecte i l’hospital. D’igual manera, arriba una infermera titulada Guatemalenca aquí a Girona, per tal de compartir coneixements i donar a conèixer la realitat de moltes zones del Sud, empobrides sistemàticament per molts motius, entre ells, la minorització de les ètnies indigenes i les zones rurals de Guatemala.

Ens ho explica la practicant Neus Albesa, en aquesta entrevista que li vam quan va tornar de Guatemala