Novetats - Premis d'Acció Social Mercè Bañeras i Maria Figueras

La Fundació Astres gestionarà 4 habitatges d’inclusió social a Barcelona

pis astres

El passat 2 de febrer Fundació Astres va signar amb Fundació Habitat3 un contracte de cessió d’ús de 4 habitatges d’inclusió social en l’emblemàtic i històric edifici Llar Casa Bloc, en el barri de Sant Andreu de Barcelona.

pis astres

La Fundació Astres destinarà aquests habitatges a persones amb discapacitat, oferint l’allotjament a un preu social i amb la prestació d’un suport intermitent per part de l’equip de persones integradores socials de la nostra Fundació.

El propi edifici Llar Cas Bloc disposarà d’un espai comú per dissenyar accions comunitàries entre les diferents persones residents, així com diverses actuacions amb les entitats del barri i teixit associatiu per integrar als i les residents a la comunitat.

Aquesta podria ser la notícia, però la veritable “bona nova” és que 7 persones amb discapacitat podran millorar la seva qualitat de vida, en poder disposar d’un habitatge digne amb els suports necessaris per poder sostenir i materialitzar els seus projectes de vida independents.

Com el cas del Manel, que finalment podrà viure sol després de molts anys residint en diverses institucions i pisos compartits, o de l’Emilia que després de viure 13 anys en una pensió pot finalment disposar d’un espai on poder gaudir dels seus hobbies i interessos com cuinar, tenir cura dels seus i seves companyes de viatge (2 hàmsters i un ocell cantaire) o de la Mercedes, que pot deixar enrere un habitatge que no complia amb els mínims de salubritat i podrà descansar amb el seu fill en un entorn segur i confortable.

Podeu veure el vídeo que va emetre TV3 aquí.