Fundació Gentis - Internacionalització - Novetats

La Fundació Gentis aposta per l’esport com a generador d’inclusió social

erasmus esport

La Fundació Gentis, a través del centre Lo Pont, participarà els propers dos anys en l’Erasmus + SPORTME de la Comissió Europea. Es tracta d’un projecte en el qual hi ha implicats 5 socis internacionals de 3 països diferents (Espanya, Portugal i el Regne Unit) que tenen per objectiu de generar la inclusió social a través de l’esport.

erasmus esport

A més de Gentis, hi ha socis socials amb experiència en inclusió social com AE2O (Portugal) i Phoenix Social Enterprise Limited (Regne Unit). A més, hi ha socis esportius a nivell regional com són la Robins Foundation (Regne Unit) com a membre del Bristol City Football Club & Sport Technification Centre, i l’Ajuntament d’Amposta.

Els objectiu del programa són diversos. A més de generar inclusió social a l’esport mitjançant processos de tutoria i voluntariat, també es volen desenvolupar hàbits saludables, competències i coneixement de la gestió emocional en joves de 16 a 24 anys que provenen d’entorns desfavorits mitjançant la pràctica esportiva. Donar suport a clubs i organitzacions esportives en el disseny de processos de cohesió social i inclusius i establir responsabilitats socials en entorns esportius creant una xarxa de socis que desenvolupi estratègies per garantir l’accés a l’esport per a tothom.

La implementació del projecte es realitzarà en diverses fases. La fase preparatòria té com a objectiu extreure i analitzar el modus operandi, les similituds i les bones pràctiques que s’estan duent a terme als diferents països en aquest camp. La següent fase té com a objectiu desenvolupar directrius sobre processos de mentoria social en el camp de l’esport i com els mentors i mentorats poden desenvolupar competències mitjançant l’esport per promoure la inclusió pensant en els resultats obtinguts en la preparatòria. L’entrenament, la següent fase, es centra en la realització d’una càpsula de formació que serà desenvolupada pels socis del projecte i dirigida a formar persones en l’àmbit esportiu perquè siguin mentors. A la quarta fase es durà a terme una prova pilot per avaluar si els processos proposats són rellevants per les persones usuàries potencials. L’última fase se centra en el desenvolupament de vídeos curts que combinen experiències d’inclusió social internacionals.