,

Els joves del programa PIL participen al Parlament i es troben amb el Molt Hble President, Roger Torrent.

Els dilluns 9 de setembre els joves del programa PIL 16-21, acompanyats pels tècnics de la UTE PIL 16-21 Fundació Mercè Fontanelles i Fundació Resilis, han participat en una sessió formativa al Parlament Catalunya i s’han entrevistat amb el Molt Hble President Torrent.

L’acte s’ha dut a terme en una sessió al Parlament de Catalunya per tal de conèixer el funcionament de les institucions catalanes.

Els i les joves s’han organitzat en 4 grups parlamentaris PIL i han debatut, consensuat i experimentat el procés d’exposar les seves propostes de govern, per ser escollits President o Presidenta. Els grups han plantejat propostes al voltant de temes que els preocupen com són l’educació, les oportunitats per als joves estrangers, la sostenibilitat i l’accés al món del treball. Després del debat, han pactat entre ells, i per consens han escollit la portaveu del grup PIL Lleida, Maryam J. com a presidenta.

Al final d’aquest procés d’aprenentatge, el grup de joves ha pogut intercanviar les seves valoracions amb el Molt Honorable President Torrent el qual ha manifestant la seva responsabilitat de fer arribar als diputats i diputades els temes treballats en aquests sessió.

L’equip PIL ha valorat com a molt enriquidora aquesta proposta pionera tot esperant futures possibilitats de treball en conjunt.

, ,

Fundació Utopia enceta, un any més, el projecte Nahual

Amb l’arribada de les dues participants, es dona el tret de sortida d’aquesta 12a edició del projecte

Avui hem donat la benvinguda a la Jessica i a la Catarina a la seu de Plataforma Educativa . Elles són les dues participants del projecte nahual d’enguany. Les dues tenen molta experiència en l’acció comunitària i són persones vinculades a la transformació social a la població de Nahualá, a Sololá (Guatemala).

Els esperen tres mesos (de setembre a desembre de 2019) en què realitzaran diverses activitats i tallers basats en la creativitat i la innovació social a diferents Centres Cívics de Girona i Salt, així com en altres equipaments públics d’aquestes localitats.

Així doncs, donem per inaugurada la 12a edició d’una iniciativa d’èxit dedicada a fomentar un intercanvi professional i personal entre professionals de l’àmbit social i comunitari de Catalunya i de Guatemala.

Mentre esperem les novetats d’aquesta 12a edició, volem compartir alguns moments que ens van regalar l’Alma i en Gerardo, les dues persones que van formar part del Nahual 2018 i que ens expliquen la seva experiència a Catalunya.

Vols veure el vídeo presentació d’enguany? clica aquí!

Les participants del projecte Nahual 2019 acompanyades de la responsable del projecte, Lillian Canté i de Jordi Pascual, director general de Plataforma Educativa.

,

Dos títols més a la col·lecció Eixos d’identitat

Ja podeu descarregar-vos els dos nous títols de la col·lecció “Eixos d’identitat”, dedicats a oferir pautes per a una acció social inclusiva i a desplegar les bases per la confecció d’un pla d’igualtat d’oportunitats.

Eixos d’Identitat és una col·lecció de publicacions de Plataforma Educativa que posa en paper recursos i materials transversals i de referència de les entitats que composen la xarxa i que en són trets identitaris.

, ,

Ja tenim aquí la 12a edició de Nahual

Aquest proper dilluns 16 de setembre comença una nova edició del projecte Nahual de Fundació Utopia, la 12a ja!. Ho farà amb l’arribada de les dues persones participants de l’edició d’enguany: són la Jessica María Sucely Ixmatá i la Catarina Bernarda Sac, dues professionals guatemalenques que ha estat seleccionades entre totes les candidatures que s’hi van presentar.

Les dues tenen molta experiència en l’acció comunitària i són persones molt vinculades a la transformació social per a la millora de la qualitat de vida de les persones i les comunitats de la població de Nahualá, a Sololá. Ben aviat us les podrem presentar i sabrem més de la seva acció comunitària.

Les facilitadores Nahual, realitzaran una estada de 3 mesos, de setembre a desembre de 2019 i realitzaran diverses activitats i tallers basats en la creativitat i la innovació social a diferents Centres Cívics de Girona i Salt, així com en altres equipaments públics d’aquestes localitats.

El proper 18 de setembre, els hi donarem la benvinguda a la seu de Plataforma Educativa i donarem per inaugurada la 12a edició d’una iniciativa d’èxit dedicada a fomentar un intercanvi professional i personal entre professionals de l’àmbit social i comunitari de Catalunya i de Guatemala.

Vols veure el vídeo presentació d’enguany? clica aquí!

, , ,

Propòsits pel nou curs… Ser mentor@!

Fundació Resilis inicia la 3a edició del Sapere Aude, projecte de mentoria social per a la millora del rendiment escolar. Si voleu formar-ne part, hi sou a temps.
Us hi apunteu?

La iniciativa Sapere Aude promou la mentoria social a través de la relació de persones voluntàries que ofereixen dues hores a la setmana del seu temps per acompanyar i donar suport a infants i joves en acolliment residencial durant el curs escolar (2019-20).

Perquè de nou sigui un èxit, busquem a persones com vosaltres: amb ganes de canviar les coses, de participar en mentoria i viure una experiència de creixement, professional i personal.

Si ho tens clar, no deixis passar més temps i inscriu-te!

Més informació a http://socmentor.resilis.org

Vull ser mentor@!

Taller de creativitat social, gestió del talent d’Incuba Dones Bcn

,

El Centre Especial de Treball de la Fundació Astres a Terres de l’Ebre posa guapa Amposta

El CET (Centre Especial de Treball) de la Fundació Astres a Terres de l’Ebre executa el servei de manteniment i jardineria del Parc dels Xiribecs i el Camí de Sirga de la ciutat d’Amposta .

Avui han fet la presentació dels diferents equips que “cuidem Amposta” i, entre ells, el del CET de la Fundació Astres. La presentació s’ha fet al Parc dels Xiribecs amb Adam Tomàs  (alcalde d’Amposta) i Miquel Subirats (regidor de Governació i Serveis al Territori) al costat de les brigades d’Urbaser i de la Fundació Astres.

Com ha remarcat la Mirna Boix: “per primer cop, una licitació té en compte una empresa del tercer sector en un conveni, és un gran pas per a la inserció al món laboral de persones amb discapacitat”.

Memòries 2018: Les entitats de Plataforma Educativa fan balanç

Consulteu les memòries de les entitats de la nostra xarxa:

Fundació Infància i Família

Astres

Gentis

Fundació Infància i Família

Fundació Utopia

Eina
Activa EI

Resilis

Entrevista amb Pepa Escuer, de l’equip de RRHH de Plataforma Educativa

Parlem amb la Josepa Escuer, representant del departament de RRHH al camp de Tarragona. Ens explica les especificitats de la seva feina i ens apropem una miqueta a aquesta noia nascuda a la província de Lleida i afincada a la ciutat de Tarragona.

Avui coneixereu (si no ho heu fet ja) a una altra component de l’equip de Recursos Humans de Plataforma Educativa, la  Josepa Escuer Terrats, Pepa Escuer per tothom. La Pepa ens explica que és filla d’una família de pagès d’Alpica (Lleida) poble que la va veure néixer ja fa 47 anys. I com tota filla de poble, va haver de moure’s a ciutat  per estudiar. Ella va anar a Tarragona a fer la carrera de psicologia i ja s’hi va quedar.  Actualment hi viu amb la seva parella i el seu fill de  6 anys al barri el Serrallo, el barri de pescadors. Comencem preguntant-li per la seva formació (allò de…”estudies o treballes?”) , perquè ja sabem que treballa, i molt:

I què vas estudiar?

Sóc doctora en Psicologia Social, amb una formació una mica llarga i “rotllo”…

Però si sembla molt interessant!

Sí… De fet resulta ser que quan era jove m’avorria bastant i em dedicava a estudiar, que sempre m’ha agradat. Després, ja de més gran, he pogut dedicar-m’hi una mica menys. Però sempre  m’ha encantat aprendre coses.

I quina ha estat la teva experiència laboral després d’aquests estudis que comentes, fa molt que treballes a Plataforma Educativa?

Vinc de l’entorn de la consultoria de Recursos Humans i de canvi organitzacional.

Demà farà un any que estic treballant a Plataforma Educativa.

Felicitats! (o no… T’hem de felicitar, oi?)

Haha! És clar que sí! He de dir, però, que ha estat una mica dur… Tots els començaments ho són. S’ha de controlar molta informació, amb moltes particularitats i resulta una mica estressant dominar-ho tot. Però això és part de la feina!

“Sempre  m’ha encantat aprendre coses”.

I què és el que t’agrada més de la teva feina, Pepa?

El que més m’agrada de la meva feina és la “imprevisibilitat”, la idea de treballar amb la incertesa…

Això neguiteja, no?

No. A mi m’agrada gestionar-la.  I el tracte amb la gent, sobretot això… El meu lloc de treball em permet interaccionar amb molt tipus de persones.

“Hem de continuar apostant per nous processos que s’adaptin cada vegada més i millor a les exigències de la gran organització que ara som”.

S’ha de tenir cert tipus de caràcter per fer la feina que fas?

Sempre procuro estar de bon humor, i fer broma de les coses… Sempre he pensat que la feina l’hem de treure endavant, sigui com sigui: doncs millor fer-ho amb bon ambient, no creus?  La meva frase és “al lio”.

Al lío, doncs: en què consisteix la teva feina, exactament?

A la pregunta a què em dedico….uffff!… Intento explicar-ho, d’acord?: Faig el suport a territori dels RRHH,  des de les entrevistes de selecció fins el seguiment de totes les incidències que a nivell laboral es poden donar amb el personal del territori. Tasca impossible de portar a terme sense la coordinació (coordinació, ajuda, suport, recolzament, assessorament, auxili, etc) amb el departament de RRHH de Girona.

Actualment porto temes relacionats amb RRHH de Fundació Resilis, d’Eina activa i de Fundació Astres. Són entitats molt diferenciades amb problemàtiques molt diverses i on les tasques de suport de RRHH que és requereixen son molt diferents.

Si bé es cert que treballo amb molta gent i per gent en més d’una ocasió al ser la única de RRHH en el territori del camp de Tarragona em trobo una mica sola. Tanmateix, Plataforma educativa és una entitat que ha crescut molt al llarg del temps i crec que, al igual que els altres departaments el de RRHH hem de continuar apostant per nous processos que s’adaptin cada vegada més i millor a les exigències de la gran organització que ara som.

I confessa’ns: Què és el menys agraït del teu dia a dia?

El menys agraït de la meva feina és que bona part d’ella és per resoldre problemes i incidències… Però bé, al lío amb elles!

Al lío!