, ,

Tret de sortida per una nova edició del projecte EFCI Dones Emprenedores Nahualà

Arrenca una edició més del projecte liderat per Fundació Utopia BsF  EFCI DONES EMPRENEDORES NAHUALÁ, amb el finançament de l’Ajuntament de Girona.

Enguany, tenim un grup format per 26 dones que seran apoderades a nivell personal, social, laboral i comunitari essent la creativitat i la innovació l’eix vertebrador per contribuir i assolir al desenvolupament humà integral i sostenible.

Les participants cursaran 120 hores de formació repartides en 30 tallers on es tractaran temàtiques com l’autovaloració, l’autoconcepte, la nutrició afectiva, entre d’altres.

La gran majoria d’elles són procedents del Caseriu Chuatarás, ubicat a dues hores de la capçalera departamental del Departament de Sololá. Cal remarcar que aquesta comunitat, fa uns anys, va patir un terratrèmol que deixava víctimes mortals i que va ocasionar moltes pèrdues de collites, cases, etc.

Tot i el temps que ha passat des d’aquell tràgic esdeveniment,  les famílies no han aconseguit tornar al 100% a la normalitat. Arran d’això, les dones de la comunitat decidiren inscriure’s al  projecte de fundació Utopia per tal d’apoderar-se com a dones i trobar solucions als seus problemes comunitaris i individuals.

Per ara, s’han impartit 4 tallers en matèria d’innovació social, creativitat i autoestima i les participants estan demostrant un gran interès en la formació i un nivell de participació molt alt.

“Enguany, i veient el potencial de les participants, esperem gestar projectes emprenedors de diversa índole al si de l’Escola de Facilitadors de la Creativitat i la Innovació i amb la col·laboració de la contrapart l’Associació Swan Tinamit” -ens expliquen els responsables del projecte.

Incuba Dones Barcelona a la sessió informativa de la SECOT

El passat 20 de setembre les participants del projecte INCUBA DONES BCN de Fundació Utopia-BSF, assistiren a la sessió formativa de 3 hores de durada impartida per SECOT (Voluntariat Sènior d’Assessorament Empresarial).

Els voluntaris de SECOT, compten amb una àmplia experiència professional en el món empresarial i de l’emprenedoria, que posaren a disposició de les nostres participants d’una manera individualitzada i adaptada a la naturalesa de cada pla emprenedor, així com de les habilitats i capacitades de cadascuna de les participants.

Les dones INCUBA asseguren que la sessió va ser molt profitosa i il·luminadora en relació a perfilar  dels seus projectes d’emprenedoria.

Des d’INCUBA DONES BCN i Des de la Fundació Utopia-BSF volem agrair a SECOT (posar logo SECOT) la seva disponibilitat i presència a les aules i a l’Ajuntament de Barcelona i a la Diputació de Barcelona per confiar en aquesta iniciativa d’emprenedoria femenina. Gràcies!

, , , , , ,

Us posem al dia de l’activitat del projecte Nahual 2018

El nostre reporter voluntari, Luís Alfonso Martinez Gonzalez (gràcies, Luís!), ens informa de les activitats que el participants del projecte Nahual (Fundació Utopia BsF) estan realitzant a Girona i foranies. A Vilobí d’Onyar van viure la fira de la poma i la pera. A Sant Narcís van conèixer els responsables del centre cívic i les instal·lacions i, finalment, van celebrar els deu anys d’una entitat gironina que vehicula la causa femenina a través de la interculturalitat. En voleu saber detalls?

Els participants del projecte Nahual visiten el centre cívic de Sant Narcís

Amb l’objectiu d’establir coordinacions amb el Centre Cívic Sant Narcís, els  participants del projecte Nahual 2018 es van reunir amb el seu director i l’equip de treball.

L’Alma i en Gerardo, que donaran vida al projecte Nahual d’enguany , busquen col·lectius de persones interessades en el treball grupal que permeti dinamitzar la participació i el desenvolupament creatiu de propostes per al Desenvolupament Comunitari.

La trobada també va servir per fer  un recorregut per les instal·lacions del Centre Cívic de Sant Narcís i per establir-hi línies de treball.

“De la col·laboració entre els professionals del projecte que lidera Fundació Utopia BsF i el centre cívic,  s’espera que tant infants i  adolescents com adults, puguin participar del procés d’intercanvi” Declarava el Gerardo.

En aquest mateix marc de relació també va sorgir la proposta de realitzar una xerrada d’intercanvi sobre Gestió Cultural.

Tots els colors de Guatemala a la Fira de la Poma i la Pera de Vilobí d’Onyar

Com cada any, el projecte na Nahual ( Fundació Utopia BsF) ens acosta al nostre territori dos participants per a un intercanvi professional i intercultural a Girona. “La Fira de la Pera i la Poma” realitzada a Vilobí d’Onyar va ser un dels escenaris que va propiciar a aquesta onzena Edició un ambient de confiança i intercanvi.

L’Alma i en Gerardo, tots dos d’origen guatemalenc, van dedicar aquest dia per conèixer la celebració que ja és tradició a Vilobí d’Onyar que entronca l’agricultura de producte de proximitat amb la població local.

La fira, celebra que s’han acabat les tasques de recollida de pomes en el camp i permet als vilatans un lloc de trobada i esplai familiar, a més de reunir a personalitats de Girona, veïns i convidats internacionals, com són els Nahuales en la seva edició 2018.

De la  fira, els nahuals d’enguany en destaquen  la participació d’infants i joves i les seves les famílies, així com  productors que hi van trobar un lloc per engalanar amb paradetes de pomes de les diferents varietats i derivats.

El groc de la Golden, el verd de la Granny Smith, el vermell de la Fuji… Així mateix, a la parada guatemalenca es van oferir mil i un colors més, provinents de Centre Amèrica: telers, individuals, artesanies i colorits productes. Això i la calidesa de les amistats de les diferents edicions del projecte que avui treballen a Girona i que els van donar un cop de mà compartint informació sobre la cultura Maya, coneixements i savieses ancestrals amb els assistents a la fira.  Un dia per recordar!

Dones d’arreu del Món celebra el seu 10è aniversari amb els participants del projecte Nahuals 2018.

Per celebrar el desè aniversari de “Dones d’arreu del  Món”, l’entitat gironina va preparar materials fotogràfics i audiovisuals per visibilizar un resum de 10 anys de treball.

Van intercanviar amb els participants del projecte Nahual 2018 (Funfació Utopia BsF). I és que una de les claus del projecte és la de  col·laborar, participar, i contribueir, juntament amb persones, grups i associacions del territori en la celebració d’actes populars i festius que contribueixin a una identificació col·lectiva, en la creació i promoció de coordinadores d’entitats del barri, en la col·laboració i creació de projectes comunitaris concrets i la celebració de reunions o assemblees de barri amb caire informatiu o altres temes d’interès general. La celebració d’aquest aniversari, és una d’elles.

Dins les activitats que realitza l’associació  Dones del Món per  generar recursos econòmics destinats a les entitats humanitàries, l’Alma Sirin , participant del projecte Nahual, realitza un taller de brodat a mà a les dones de l’entitat. Va ser un moment perquè les dues iniciatives parlessin sobre temes de cooperació, recaptació a través dels materials que elaboren, contribució a la recerca i mitigació de malalties, donatius a entitats humanitàries així com activitats que promouen i en les quals estan immerses. “El nostre món està passant per grans problemes però vostès han aconseguit mantenir-se a punta d’obstinació i dedicació en la lluita per la seva dignitat” –reblava l’Alma, a una de les dones de l’entitat gironina. Finalment també els va desitjar molts més anys d’aquesta energia incansable de la feminitat mobilitzada, independentment de la seva procedència.

, ,

“Hem de marcar-nos l’horitzó de la plena inclusió i veure la tecnologia com un aliat”

Finalitza la conferència anual d’EASPD a Barcelona

Els passats 4 i 5 d’octubre va tenir lloc a Barcelona la conferència de l’EASPD centrada en la digitalització en l’atenció social.

Més de 250 la van seguir presencialment des de l’auditori del Caixa Fòrum i gairebé una centena la van seguir via streaming.

L’acte, va comptar amb la intervenció del conseller Chakir El Homrani, entre altres personalitats, i  s’hi van reunir  actors clau, inclosos els proveïdors de serveis per a persones amb discapacitat, proveïdors de negocis tecnològics, autoritats públiques i organitzacions de persones amb discapacitat, entre les quals i prenent part molt activa en la organització de l’esdevenimaent hi havia Plataforma Educativa.

Al bloc inaugural, el van seguir 4 workshops en què primeres espases del sector realitzaren les seves xerrades al voltant de tecnologia aplicada a la realitat de les persones amb discapacitat. El futur de l’educació amb els nous ginys digitals, la ocupabilitat, la tecnologia, la vida independent i els serveis d’atenció integrals. “El feedback va ser molt bo -ens explica l’Arnau Tabener, de l’equip organizador de Plataforma Educativa- tant per part del públic com per aquelles persones que ho seguien a través del canal digital en directe.

La conferència ha servit  perquè la setantena d’entitats que hi van participar  es posin a treballar en conjunt per tal de fer un crida global (emmarcada en la crida que ja té EASPD) en la qual es comprometen a fer un esforç conjunt com a xarxa, per intentar aplicar i potenciar l’us de les tecnologies i la digitalització per a la vida independent.

En aquesta línia, el discurs que va realitzar Jordi Pascual en la clausura de l’esdeveniment, anava encarat a fer una crida a totes les entitats per tal de que no es quedessin només en les xerrades, en el contingut de la conferència dels experts, sinó que de tot aquest coneixement adquirit procuressin fer-ne us com a entitats i pressionar a govern i organitzacions per tal de que es faci un us efectiu d’aquestes tecnologies.

Finalment, la conclusió a la que arribaven tant el director general de Plataforma Educativa com el president d’EASPD, va ser posar en relleu la necessitat de trobar més espais comuns com el que va oferir la conferència i animaven els assistents i participants “vetllar per allò que és just per a les persones que, per una raó o altra ara se senten fora de la nostra societat”. En aquest sentit, Jordi Pascual posava punt i final a la trobada instant a que “ens marquem l’horitzó de la plena inclusió i que veiem en la tecnologia un gran aliat. I que, d’aquesta experiència i coneixences en sorgeixin espais de co-creació, que potenciïn el treball en xarxa, les aliances i l’orientació inequívoca vers l’atenció centrada en la Persona des de l’atenció comunitària des de la comunitat”.

Us apropem al centre residencial La Duna, de Fundació Astres

“Treballem per la participació en la comunitat; per fer accessible el mitjans i recursos que disposa la societat”

Els companys del centre residencial la Duna de Deltebre ens expliquen el dia a dia del centre per a apropar-nos a la realitat d’aquest servei que la Fundació Astres gestiona des del 2013

La Duna és un servei residencial mixt de suport extens especialitzat que atén persones amb Discapacitat Intel·lectual i Trastorn de Conducta amb edats compreses entre els 18 i 65 anys; estem ubicats a Deltebre, un municipi de la província de Tarragona de poc més de 12.000 habitants.

La Duna va obrir les seves portes al març del 2013 amb 10 places i 8 persones d’atenció directa. A dia d’avui, després de cinc anys, el servei està al complet d’ocupació; 30 places autoritzades d’ús concertat i amb un total de 22  persones d’atenció directa.

“Participem de manera activa de la vida del nostre territori i treballem per conciliar els desitjos, somnis i interessos de les persones que atenem”

A la Duna tenim com objectiu l’adquisició, millora i/o conservació d’habilitats cognitives, comunicatives, emocionals i socials per tal d’aconseguir en les persones ateses un màxim nivell d’autonomia i de qualitat de vida. I en especial, reduir les conductes problema, per tal que la persona retorni a la xarxa ordinària d’atenció a persones amb DI, objectius que abordem a través de la programació d’activitats centrades en cada persona i pel suport conductual positiu.

Treballem per la participació en la comunitat; per fer accessible el mitjans i recursos que disposa la societat. Ja des de l’inici, hem posat èmfasi en descobrir noves possibilitats per treure partit de totes les situacions que se’ns presenten al municipi; sondegem en assemblea les activitats que els agradaria fer i apostem per implementar i potenciar la visió comunitària fent transversal així, la participació de les persones ateses. És per això, que destaquem que col·laborem amb entitats i associacions del municipi; participem en accions de voluntariat dintre la comunitat; formem part del grup de teatre juntament amb una escola del municipi; i participem en el festival internacional de Deltebre Dansa, preparant i oferint un espectacle conjuntament amb professionals de la dansa, d’entre moltes altres pràctiques.

“Col·laborem amb entitats i associacions del municipi; participem en accions de voluntariat dintre la comunitat; formem part del grup de teatre juntament amb una escola del municipi; i participem en el festival internacional de Deltebre Dansa”

Ja des de 2016 també vàrem iniciar una metodologia per augmentar la participació de les persones ateses en els serveis de la Fundació Plataforma Educativa i compartim espais i activitats amb els joves de La Balca. Al mateix temps hem pogut constituir el Consell de Participació de Centre per donar impuls a la participació no només dels usuaris/es sinó també de tots els agents implicats en el nostre territori: administració local, administració autonòmica, famílies i treballadors, a més a més dels protagonistes principals: les persones ateses.

En definitiva, participem de manera activa de la vida del nostre territori i treballem per conciliar els desitjos, somnis i interessos de les persones que atenem dins la vida organitzativa segons la nostra tipologia de servei. Disposem d’un equip humà imaginatiu i que es reinventa i es supera cada dia per tal d’aconseguir una estructura de servei cada cop més individualitzada.

4 i 5 de novembre, una cita de la tecnologia i el Tercer Sector

La tecnologia i la digitalització i el seu impacte en l’educació, l’ocupació i la vida independent

En el seu primer dia de desenvolupament, la conferència de l’EASPD centrada en la digitalització en l’atenció social, ha tingut una alta assistència, acollint a més de 250 participants a l’auditori del CaixaFòrum de Barcelona.

L’acte ha comptat amb la intervenció del conseller Chakir El Homrani, entre altres personalitats, s’hi reuneixen  actors clau, inclosos els proveïdors de serveis per a persones amb discapacitat, proveïdors de negocis tecnològics, autoritats públiques i organitzacions de persones amb discapacitat.

Després del bloc inaugural, l’han seguit 4 workshops en què primeres espases realitzen les seves xerrades al voltant de tecnologia aplicada a la realitat de les persones amb discapacitat. El futur de l’educació amb els nous ginys digitals, la ocupabilitat (com podem facilitar a les persones amb discapacitat a trobar feina?), la tecnologia, la vida independent i els serveis d’atenció integrals.

Plataforma Educativa, juntament amb altres entitats socials catalanes coorganitza l’esdeveniment que s’allargarà encara aquesta tarda i durant el dia de demà a la ciutat de Barcelona.

Podeu consultar el programa complet aquí

,

Karima El Ouarti, una vida que ha conquerit la seva autonomia

Parlem amb la Karima El Ouarti per conèixer com ha estat la seva relació amb les diferents Entitats de Plataforma Educativa durant tots aquests anys que fa que hi treballa (ja en fa dotze, va entrar amb 18 anys i avui en compta 30). Li preguntem per la etapa anterior a treballar amb nosaltres. Ens explica que va arribar a Catalunya de ben petita i que va passar per diferents centres educatius de Girona i Salt, població on s’establiren finalment amb la seva familia. Això va ser fins els 16 anys, just abans de fer el salt al món laboral que se li obria de la mà de Fundació Astres.

Karima El Ouarti El Allali (Nador, Bougafer. Març del 1988) Mare d’un nen de dos anys, el petit Mohamed, la Karima és la baula del mig de 6 germans: l’Abdelkarim, l’Ibrahim, la Hanan, la Hayat i la Salma. Els primers nascuts al Marroc i les petites nascudes a Girona. Una família vinguda al nostre país per falta d’oportunitats, com tantes altres, establertes plenament a la nostra societat i part integral del que significa, avui dia, ser un català marroquí de Salt.

La Karima és un exemple d’aquesta integració o del que ens agradaria que fos una autèntica inclusió. És això i molt més, perquè ella, a diferència dels seus germans i germanes té un grau lleu de discapacitat. Tanmateix, aquesta realitat no li ha impedit progressar laboralment ni en autonomia personal i social, en part pel seu caràcter tenaç i obert.  I és que la Karima sempre té un somriure atent per a tothom. Sempre amatent a aprendre coses noves, segura del que sap, perquè cada cosa apresa és ben seva. Per això i per molts altres motius podem estar molt orgullosos que durant tants anys ella hagi estat la primera cara que veuen les persones que entren a la seu de Plataforma Educativa a Girona. La que hi ha darrere el taulell i telèfon de recepció. Perquè la Karima representa l’esforç reexit d’una vida que ha conquerit la seva autonomia.

Recordes els primers anys a Girona?

Jo vaig venir a Catalunya quan tenia 3 anys, amb els meus dos germans grans i el meu pare sense feina (ep! Que després en va trobar. Avui està jubilat, una altra etapa) Primer ens vam instal·lar a la Creueta, allà vaig anar a les Dominiques, de Vila Roja. Després vaig anar amb els germans a Montilivi i d’allà, com que ens vam instal·lar a Salt, ja vaig anar a la Farga fins a sisè. I de sisè em van portar a Font de l’Abella, que hi ha gent de tot tipus. De tot tipus de discapacitat, vull dir… Hi vaig estar fins els 16, que vaig anar a treballar al CO d’Astres, amb les espongetes.

Espongetes?

Era una feina que fèiem per l’empresa Hipra dels del Centre Ocupacional, els meus companys de taller i jo…

I t’agradava?

M’agradava treballar, els meus companys, sentir-me útil… però potser, per a mi,   era una feina una mica massa repetitiva…

I  com va començar aquest gir cap a tasques més administratives?

Doncs quan van confiar en mi per fer altres coses! Suposo que em van veure responsable i que ho podia fer bé. Em va costar, no et pensis! Primer em van posar a administració a Astres, a l’altell del mateix Centre Ocupacional. Com que van veure que me’n sortia, vaig passar després, amb una persona fent-me suport,  a recepció de Plataforma Educativa, que no era aquí on estem ara, era en un altre lloc. Tenia 18 anys i el meu referent va ser la Carme Bosch, ella em va ensenyar moltes coses i me’n recordo d’aquella època. Després també vaig estar fent feines semblants per Resilis, amb una encarregada diferent. També era a un altre lloc, pels que no ho sabeu: Carrer doctor Ferran número 4, l’antiga seu de Platafoma Educativa a Salt. Resilis també estava en un altre lloc carrer Santa Eugènia 107, allà la meva referent es deia Marta.

Quin camí! Astres (Centre Ocupacional), l’antiga seu de Fundació Plataforma Educativa a Salt i l’antiga seu de Fundació Resilis… Karima, t’adones que has viscut molts canvis de les nostres Entitats? Ets una històrica!

Però no sóc tant vella! (riu)

I a banda de progressar professionalment i créixer amb els canvis de les entitats de l’agrupació, també ets mare. Això és una cosa molt bonica però també una dificultat… com ho portes?

Com tothom, suposo! Treballar i cuidar un nen tan petit no és fàcil, però ho faig, com tu, com qualsevol mama. Jo m’aixeco a les 6,25 del matí, preparo esmorzars, dono el pit al meu fill, em vesteixo, dic adéu al meu marit i cap a la feina! La meva mare m’ajuda amb el nen, perquè vivim molt a prop i va molt bé… A casa hi tinc un gran suport, l’he tingut sempre. Ells m’han aconsellat des de l’amor pel què em convé i jo els he fet cas, perquè sé que tot ho diuen pel meu bé i perquè m’estimen. De les meves germanes petites també he après moltes coses, en com portar això de tenir fills, també. Ens ajudem els uns als altres.

“Per a mi Plataforma Educativa és com una segona casa. Hi estic còmoda, contenta, segura”.

I què és el més t’agrada de la teva feina?

Tot! També he de dir que em poso nerviosa i trista quan em truquen o venen persones  de fora mal educades al taulell o per telèfon. Hi ha gent molt poc amable i que diu les coses malament. Treballar de cares al públic té això… Però és excepció. I no sempre és així.  Jo ja sé què els he de dir i com tractar-los. Però apunta: De la meva feina m’agrada tot, tot i tot! -fa, alegre i conveçuda.

Tot?

Tot… Fins i tot els companys!

És que n’hi ha cada un…

(Riem amb complicitat, que la Karima té aquesta capacitat: amb una mirada sap connectar ràpidament amb aquelles coses que se saben però que no es diuen) Sí, n’hi ha de molt bons, que em fan riure molt i venir de bon humor a la feina (Penso en en Sisu o en Josep Maria, que em diuen “bon Nadal” en ple estiu i “bones Pasqües” quan no toca. Són la pera!) I durant les hores que estic aquí, a part de treballar també s’hi està bé perquè m’ho passo bé. L’entorn és molt agradable, la veritat. M’hi sento molt bé aquí. Em sento valorada i apreciada i això és molt maco. Sobretot per la meva referent, la cap de recepció, que es diu Susana Soler i la meva companya la Cristine, amb qui ens repartim les tasques.

“Per aprendre tot això que hagut de preguntar molt i al principi em costava preguntar. Perquè pensava: estaràs preguntant massa? Els meus companys preguntaran tant com jo? Em faré pesada? I no, tot el contrari.”

I en què consisteix el teu dia a dia a Plataforma?

A recepció no hi estic sola. Som un equip. Ara mateix ella (la Cristine) està fent Suport a RRHH i jo aquí a recepció: Agafo el telèfon, ordeno albarans, classifico factures, quan venen paquets els recullo, les cartes també. Faig fotocòpies, escanejo documents, passo trucades, enquaderno impressions. En això de les cartes, per exemple, com en moltes altres cartes ens ho partim:  ella fa les cartes i jo les poso dins el sobre. També envio correus electrònics i sol·licito als missatgers que vinguin a recollir paquets…

Fas moltes coses!

Sí, però no sempre ha estat així. Per aprendre tot això que hagut de preguntar molt i al principi em costava preguntar. Perquè pensava: estaràs preguntant massa? Els meus companys preguntaran tant com jo? Em faré pesada? I no, tot el contrari. Aquí sempre tothom m’ha ajudat i guiat amb com he de gestionar les coses, atendre les persones o fer les coses com cal. He perdut la vergonya a preguntar. Tothom pregunta, jo també. Tothom ha de ser ajudat, alguna vegada. Jo també ajudo, la feina és això.

I la fas bé! He preguntat a la teva cap i em diu que actues amb seguretat. Diuen també que ets amable, alegre i resolutiva, que saps quines són les prioritats en les tasques i que es pot confiar que, si t’encarrega alguna feina, la faràs bé. Això és el que m’ha dit!

(riu) Doncs deu ser veritat!

Acabem posant-nos serioses? Ara en ve una de difícil: Què significa Plataforma Educativa per a tu?

Per a mi això és com una segona casa. Hi estic còmoda, contenta, segura. Com una família: aquí amb els companys som tots iguals. I jo em dic (quan tinc vergonya o dubto) “haig de deixar-ho a fora: aquí a dins haig de ser igual que els meus companys”.

La Karima amb la Susana i la Cristine al seu lloc de treball, a la recepció de la seu de Plataforma Educativa a Girona

, , ,

Actualitat del projecte IIIs d’inclusió social

Primeres impressions després del meeting internacional celebrat la setmana passada a València

“Tant el meeting internacional de València com l’Staff training que es van celebrar la setmana passada van ser un èxit!” -Ens explica l’Arnau Taberner, coordinador del projecte IIIS d’inclusió social, que lidera Plataforma Educativa. I és que durant la trobada es van poder portar experts internacionals a intercanviar tot el seu coneixement sobre inclusió amb les 10 escoles participants del projecte i els coaches experts.

“Vam poder mostrar el moment en què es troba Espanya pel que fa a inclusió. I queda molt per treballar. No tenim un pla general, com té Alemanya, per exemple. No tenim estàndards que ens ajudin a potenciar sistemàticament la inclusió”. En aquest sentit el projecte té feina a fer: tenen pensat desenvolupar un seguit de productes intel·lectuals que serveixin a aquest fi.

Seran manuals per millorar la inclusió a cada escola, on es recolliran tots els avenços que hem fet durant tot aquest any; unes pràctiques específiques que podrem oferir a les escoles perquè puguin implementar-les autònomament (pràctiques inclusives en format tancat, sense la necessitat d’un coach). Finalment realitzaran tota una sèrie de videoclips on es mostraran les bones pràctiques de cada escola en matèria d’inclusió.

“Vam poder mostrar el moment en què es troba Espanya pel que fa a inclusió”

La trobada va servir tant pels coach per visitar les escoles com per l’staff per desenvolupar els “coaching manual” que és, bàsicament la conversió de tot el procés en un material escrit perquè les escoles puguin fer processos de coach en inclusió quan aquest projecte s’acabi.

L’últim dia de trobada, els responsables del projecte van recollir el retorn de les escoles per poder-ho aplicar als seus materials i així millorar-los amb el seu coneixement i experiència viscudes en matèria d’inclusió.

“Esperem, amb tots els resultats complets, poder ajudar una mica a que les polítiques d’inclusió tornin a remuntar”

L’IIIS culminarà amb dos meetings finals que es portaran a terme, en el cas d’Espanya, al maig de 2019. Serà una trobada a nivell nacional en el que convidaran polítics, professionals del sector i persones afins al Tercer Sector a fi de  mostrar-los els resultats del nostre projecte. A més, també se celebrarà un segon meeting internacional a Brusel·les, juntament amb tot l’equip, per presentar els resultats d’aquest projecte on “esperem, amb tots els resultats complets, poder ajudar una mica a que les polítiques d’inclusió tornin a remuntar”

, , ,

Estudiants del Grau de Treball Social de l’UdG aterren a Guatemala en el marc del projecte EFCI Dones Emprenedores Nahualà

El passat 25 de setembre, la Natalia Garcia i en Jon Longa arribaren a territori guatemalenc per col·laborar de manera activa al projecte EFCI DONES EMPRENEDORES NAHUALÁ.

El projecte, liderat per Fundació Utopia-BsF enfoca els seus esforços en apoderar emocionalment, socialment, laboralment i comunitariament a dones indígenes maies, residents al Departament de Sololá, i que es troben en risc d’exclusió social per diversos motius.

La Natàlia és alumna de  curs del Grau de Treball Social de l’UDG, i realitzarà les seves pràctiques professionals en el marc d’aquest projecte.

Per la seva part, en Jon Longa és voluntari de l’entitat (Fundació-Utopia BsF) i oferirà els seus coneixements mèdics i d’altres habilitats als habitants del territori.

La seva experiència tindrà una durada de tres mesos, on formaran part de la cultura guatemalenca, i estan acompanyats pels professionals del projecte.

Des de Fundació Utopia-BSF, volem agrair l’acollida a l’Associació Swan Tinamit i a la responsable del projecte a territori Marleny Macario, així com a l’Ajuntament De Girona per col·laborar amb aquest projecte de cooperació al desenvolupament.

Pràctiques de Treball Social a l’Uruguai: reinserció social i autonomia