,

Els 4 jugadors de la Fundació Astres al Girona FC Genuine ja tenen el seu àlbum de cromos oficial

lliga Genuine

Els 4 jugadors del Girona FC Genuine provinents de la Fundació Astres ja tenen el seu àlbum de Panini. I és que la setmana passada, la Fundación LaLiga i Santander España, juntament amb la col·laboració de Panini, van entregar a l’estadi Montilivi als membres de l’equip gironí l’àlbum de cromos històric amb els equips de persones amb discapacitat intel·lectual que formen la lliga Geniune. A l’acte també hi va ser present el president del Girona, Delfí Geli i tots els jugadors que formen part de l’equip gironí.

lliga Genuine

Els quatre jugadors de Plataforma Educativa són: en Jesús Salinas, en Joaquin González i en Jordi Pasamontes, de Can Font; i en Pere Fontan de la Llar Residència de Santa Coloma.

Es tracta d’una primera edició de la col·lecció oficial de cromos Geniune en la que hi ha els 36 equips d’aquesta competició, amb els més de 1.000 jugadors de tot l’estat, i els més de 160 entrenadors.

El naixement de l’àlbum es remunta al 7 de novembre de 2019, durant la presentació oficial de la tercera temporada de la competició, a la seu de Santander Espanya a Madrid. Durant l’acte, que va comptar amb la presència de Javier Tebas, president de LaLiga; Rami Aboukhair, conseller delegat de Santander Espanya; i Vicente del Bosque, ambaixador de La Lliga Genuine Santander.

, , , , ,

Sigues una persona extraordinària

sapere aude 4a edició

Sabies que hi ha persones extraordinàries que encara no ho saben? I tu pots ser una d’elles! Arriba la 4a edició del Sapere Aude, un projecte de mentoria que treballa per la millora del rendiment escolar i la integració social de joves en acolliment residencial. Enguany els mentoratges es faran a la demarcació de Girona, Tarragona i Terres de l’Ebre.

Així que si ets o coneixes una persona activa, dinàmica, solidària i compromesa; i disposes de temps que vols dedicar als altres, i tens ganes de fer activitats i compartir noves experiències, aquesta iniciativa va amb tu.

sapere aude 4a edició

Unir-te a la iniciativa és molt senzill:

1. Accedeix a https://www.plataformaeducativa.org/portal/mentor/#toggle-id-2
  2. Clica el botó vull ser mentor i omple el formulari d’inscripció,
    • Si vols ser mentor@ a la província de Girona: clica aquí
    • Si vols ser mentor@ a Tarragona o Terres de l’Ebre: clica aquí
  1. Quan rebem la teva inscripció, ens posarem en contacte amb vosaltres per concertar una entrevista: on explicar-vos més el projecte, conèixer-nos, saber les vostres expectatives i poder valorar el vostre perfil;
  2. Després de conèixer-nos, si hi esteu d’acord i el vostre perfil encaixa, passareu a formar part de la borsa de mentors/es i t’informarem de les següents passes.

Quines tasques faràs com a persona mentora?:

Durant un curs escolar, de setembre a juny, realitzaràs un acompanyament setmanal, per espai de dues hores, a un infant/jove, de 12 a 18 anys en acolliment residencial. Les activitats combinarien aspectes d’orientació, formatius, culturals i lúdics amb l’objectiu de contribuir a la millora dels seus resultats acadèmics, la motivació, l’augment de les seves expectatives formatives i el seu benestar general.

I aquest any, amb la Covid-19, extremarem les mesures de seguretat i combinarem trobades presencials i telemàtiques. Perquè si ens hem de tornar a confinar, la mentoria no s’aturi!

Si encara tens algun dubte i/o vols més informació abans d’inscriure’t ens pots trucar al 972 40 54 54 o envieu-nos un correu a oficinatecnica@accionat.org

,

Lo Pont presenta la seva bona pràctica

lo pont

El CFA Lo Pont de la Fundació Gentis ha estat un dels dos finalistes del European Network of Innovation for Inclusion en la IV Call for good practices 2020.

En el marc d’aquesta call for good practices, s’organitzaran diversos webinars per donar a conèixer els finalistes en diferents temàtiques socials. La bona pràctica de Lo Pont es presentarà en el webinar Innvative practices for boosting youth employability el dia 24 de setembre.
lo pont

El webinar serà en angles i cal inscriure’s per tal de poder-hi participar.

Podeu fer la inscripció aquí

Resilis reparteix 58 tablets entre seus serveis

tablets

La Fundació Resilis ha rebut un total de 58 tablets per repartir entre els seus serveis. N’ha fet entrega la DGAIA a través d’una acció que ha comptat amb la col·laboració d’Unicef.

tablets

En total els 14 serveis de Girona es repartiran 27 tablets; els 4 centres de Barcelona, 14 dispositius; els dos centres de Tarragona, 7; i els dos centres de Resilis a Terres de l’Ebre, 10.

Una excel·lent iniciativa que servirà per reduir la bretxa digital entre els usuaris i usuàries dels serveis i que de ben segur en trauran molt profit durant la situació provocada per la Covid-19.

, , ,

Toca seguir defensant la nostra professió i la nostra tasca

Laura Balsells

“Ai mare, com ho farem???!!!”, “Doncs mira, pensava que seria pitjor…”, “Demanaré convalidació a magisteri!”. Són frases que segur moltes de vosaltres heu sentit o heu dit durant el confinament al vostre centre residencial.

Es va fer llarg? Sí. Va ser dur? Sí. Vam fer una feinada i vam demostrar, un cop més, ser grans persones professionals i molt necessàries? Un SÍ en majúscules.

Laura Balsells

Tota la situació excepcional viscuda per la COVID-19 ha estat un aprenentatge constant en molts aspectes, però si parlem de l’ensenyament online durant els mesos del confinament, ens hem tret un màster.

Cada centre escolar i cada personal docent va actuar d’una manera diferent: alguns improvisant sobre la marxa, d’altres dedicant una horeta al dia i au, les persones més voluntarioses estant disponibles i atentes a tot allò que necessités l’infant o jove…

L’equip educatiu del CRAE, com n’estic segura que la resta dels equips d’altres serveis residencials, vam haver de posar tota l’organització i programació que sovint no trobàvem de l’altra banda. Ara comença (per fi!) un altre cop l’escolarització presencial, tot i que molt diferent de com la coneixíem. Podríem fer un llarg llistat de les dificultats que ens vam trobar i de les grans mancances del sistema educatiu. Però potser val més la pena centrar-nos en la part positiva, tot allò que vam guanyar.

A tot arreu s’ha sentit i llegit durant aquests mesos la dificultat de les famílies a l’hora de com assumir l’escola online, però no s’ha fet prou visible la realitat viscuda als centres residencials. Una de les nostres grans tasques  és crear un ambient familiar al centre, i durant el confinament ho vam aconseguir. De famílies n’hi ha moltes i de molts tipus, i nosaltres ho som. I més important, hi som. Ens hem de fer més visibles, i els mesos passats ho hem pogut fer en certa manera amb els centres escolars. Han estat freqüents els comentaris dels tutors i tutores escolars on admiraven la feina que havíem fet com a professionals, i ara  ens toca seguir defensant la nostra professió i la nostra tasca.

I si parlem de visibilitat, no podem oblidar els nostres nens, nenes i joves. Han demostrat tantes coses durant aquests mesos que és impossible resumir-ho aquí. Amb l’inici del nou curs escolar, ens tocarà recordar als claustres de cada centre escolar que els nois i noies tenen grans habilitats i capacitats, però que no poden fer-ho sols. L’acompanyament, adaptació i atenció que han tingut al CRAE han de poder tenir continuïtat en certa manera a l’aula.

Començarem el nou curs escolar amb l’esgotament acumulat d’aquests mesos, però sabent, tant els nostres nois i noies com l’equip educatiu, tenim la capacitat de molt més del que ens imaginàvem.

Laura Balsells, Direcció CRAE Ball de Cavallets de la Fundació Resilis.

Lo Pont col·labora amb el festival Eufònic

lo pont_eufonic

Dins els espais d’aprenentatge que porten a terme l’alumnat del Centre Integrat Lo Pont, aquest estiu han col·laborat amb el festival Eufònic. Ho van fer amb una intervenció al mur de la parada de la HIFE, la companyia de transports públics a Terres de l’Ebre. Allà van posar en pràctica les seves competències artístiques a partir de l’ús dels cartells en paper com a eines de comunicació, útils i obsoletes a parts iguals. Una intervenció invisible i sostenible, que reutilitza i revisa pràctiques no artístiques existents.

lo pont_eufonic

Eufònic és un festival al voltant de les arts sonores i visuals, de quatre dies de durada i que se celebra a Sant Carles de la Ràpita.

, , , ,

Plataforma Educativa contra l’assetjament i la violència

cartell no assetjament

Les entitats que formem part de Plataforma Educativa treballem per fomentar la Igualtat d’oportunitats entre homes i dones.

cartell no assetjament

Actualment disposem de diverses eines i recursos per fomentar la perspectiva de gènere a través de:

• La Comissió d’Igualtat de Plataforma Educativa
  • Els Agents d’Igualtat de les entitats
  • El Pla d’Igualtat de cada una de les entitats
  • El Protocol d’Assetjament de Plataforma Educativa
  • Cartelleria NO a l’Assetjament
  • La Guia de Llenguatge no Sexista

A més a més, hem treballat i desenvolupat diversos projectes en relació amb la igualtat i la no violència a les diferents entitats de Plataforma Educativa per a donar suport i sensibilitzar en aquesta línia que es troben en diversos processos actualment:

• Subvenció per a la contractació d’un perfil Agent d’Igualtat.
  • Subvenció per al desenvolupament del Pla d’Igualtat.
  • Subvenció per a l’adaptació a lectura fàcil del Protocol d’Assetjament i Plans d’Igualtat.
  • Tallers per a aprofundir en l’equitat de gènere a les entitats del tercer sector.
  • Formació específica en igualtat i perspectiva de gènere per a persones Treballadores.
  • Adaptació de la formació en igualtat i perspectiva de gènere per a tots els perfils.
  • Sensibilització per a la igualtat i contra la violència de gènere.
  • Creació de maleta pedagògica sobre perspectiva de gènere.
  • Subvenció per a l’atenció terapèutica de dones.
  • Licitació per a desenvolupar un servei d’informació i atenció a la dona.

Des de l’equip de persones que conformen la Comissió d’Igualtat seguim treballant per a millorar i ampliar aquestes eines, sensibilitzant en perspectiva de gènere i contra la violència i l’assetjament.

, ,

Projecte Saqil B’e – “La luz del camino, camino del bien…”

Projecte Saqil B’e

La Fundació Utopia aposta per la sensibilització i el treball amb la comunitat per acostar la realitat dels països del Sud, com Guatemala, a casa nostra. Per què en realitat tenim moltes coses en comú, i creiem que només ens separen quilòmetres, tot i que la distància real és molt petita al moment d’apropar a les persones.

El nostre col·laborador Pablo Paz, ens acompanya en aquesta nova proposta d’educació pel desenvolupament, impartint xarrades als diferents grups que durant l’estiu participen en casals, així com als serveis residencials de Resilis on s’atenen infants i joves a Girona, aquest estiu.

Us adjuntem l’article que ha escrit per explicar-nos la tasca que està realitzant als casals i serveis:

Projecte Saqil B’e

La paraula “Saqil B’e” prové de l’idioma maia K’iche, que contempla l’acció, missió i visió de la idea en els canvis d’hàbits nocius cap a uns de saludables. Tant per aprendre com podem crear un cos saludable, saber utilitzar aquesta tecnologia natural que tenim, el tipus d’aliments que consumim, com les idees amb les quals ens nodrim, entre d’altres.

Ara estem en un món on es necessiten canvis profunds, creant consciència de com cuidem la nostra primera casa que és el nostre cos, i com cuidem així mateix la nostra segona casa que és la naturalesa, des d’aire que respirem, fins al menjar que collim.

La forma de com ens han normalitzat, la manera en la qual el nostre cos s’ha creat per a ser explotat, de beure i consumir productes que facin que el cos es reactivi de manera artificial i sigui “productiu” sense saber les conseqüències que contreu a llarg termini.

Saqil b’e, és un projecte que pretén sensibilitzar en pro del desenvolupament de la salut i el benestar. Fa servir l’art per crear consciència en infants i joves, que són el futur del nou camí, una generació conscient.

Aquest projecte contempla conèixer altres mons, on el menjar és escàs i no es compta amb els recursos per a sobreviure, com és el cas de Guatemala. Allà la desnutrició crònica arriba a un 48%, una xifra que espanta en un país on els recursos naturals són abundants.

Has sentit que l’aprenentatge és emocional? Doncs, al llarg de la meva experiència he pogut veure com el nostre cos aprèn i desaprèn a través d’emocions. Aquesta forma didàctica que fa servir els elements com la música, la plàstica i l’obra del moviment a través del teatre; ens ensenya a respirar de manera conscient, a crear hàbits saludables que poden ser incorporats permanent a la rutina diària.

Els infants i joves dins les sessions creen un soundtrack en directe, amb paraules i sons que neixen de l’aprenentatge de què les paraules també ens nodreixen o ens intoxiquem. Després elaboren material amb deixalles com mascares que posteriorment utilitzen a l’obra de teatre creada amb els aprenentatges de totes les sessions. Els productes són idees de com ajudar al nostre planeta, el coneixement del nostre cos i de les idees dels altres companys i companyes de com amb la unió del pensament i l’emoció es poden crear hàbits saludables.

, , , , ,

Arriba la 13ena edició del projecte Nahual de la Fundació Utopia

Magdalena Herlinda Coj Och

El passat 30 de juliol vam descobrir el nom de la persona que a partir del 13 de setembre compartirà amb nosaltres els seus aprenentatges i experiències professionals que l’han portat a ser la representant Nahual 2020. Es tracta de Magdalena Herlinda Coj Och, guatemalenca originària de Nahualà – Sololà, participant del Projecte de Cooperació pel Desenvolupament – EFCI Dones emprenedores de la mateixa ciutat. Ella serà qui durant tres mesos realitzarà una estada a Girona i realitzarà diverses activitats i tallers de sensibilització, basats en la creativitat i la innovació social a diferents Centres Cívics, equipaments públics i organitzacions de grups de dones, joves i infants.

Magdalena Herlinda Coj Och

Des de ja li donem la benvinguda a la seu de Fundació Utopia, i donem per inaugurada la 13a edició d’aquesta iniciativa que es dedica a fomentar l’intercanvi professional i personal entre professionals de l’àmbit social i comunitari de Catalunya i de Guatemala.

Agraïm a totes les persones que van presentar la seva candidatura, ja que totes podien haver sigut una gran representant, han deixat constància del treball que es realitza per la construcció de noves realitats, realitats que contribueixen a fer realitat aquests somnis personal, comunitaris i de país, que amb el treball constant i l’esforç es van materialitzant. Els convidem a continuar fent aquestes aportacions i participant de la convocatòria Nahual.

Nahuales en Girona, és el nom de la pàgina de Facebook (https://www.facebook.com/nahuales.en.girona) que la Fundació Utopia fa servir per anar informant de les diferents activitats que realitza dins el Projecte Nahual a la ciutat de Girona, i també és uns dels canals de comunicació amb les persones que any darrer any fan que aquesta experiència sigui un èxit.

, , , ,

Sensibilització en Drets i Igualtat d’Oportunitats

agora resilis

Fundació Resilis realitza el projecte Igu@lMents en el marc de la subvenció rebuda per part del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies, el Ministeri i Presidència de Relacions amb les Corts i Igualtat a través del Pacte d’Estat contra la violència de gènere.

Aquest projecte es va iniciar a finals de l’any passat conjuntament amb el Grup Motor de Participació i la Comissió d’Igualtat de Plataforma Educativa i vol reforçar també les actuacions de participació i cultura en la governança per a les persones ateses i treballadores de l’entitat.

agora resilis

Durant els mesos de novembre a març s’han desenvolupat les proves amb l’eina de participació XARXA AGORA (https://participacio.plataformaeducativa.org/) amb el suport del Departament de Digitalització.

Durant els mesos de març a juliol els diferents centres i serveis de Fundació Resilis han participat en major i menor grau en l’aportació participada d’activitats i materials per treballar els drets, la igualtat d’oportunitats entre homes i dones, la perspectiva de gènere i contra la violència de qualsevol tipus. Aquests materials estan dividits per tipus d’àmbit (  Literari, Audiovisual, Musical i altres) i ajudaran a crear una maleta pedagògica participativa pròpia.

Volem felicitar la gran tasca desenvolupada per les persones professionals i persones ateses que tot i la situació viscuda han pogut trobar els espais per treballar aquests aspectes que són vitals per a l’adquisició de valors i aprenentatges per a infants i joves. Destaquem aquesta felicitació sobretot a: Crae les Àligues, Crae Ball de Cavallets, Crae Les Llúdrigues, Crae Les Deveses, Crei La Ginesta i l’equip de Oikia.

Hem finalitzat la fase d’aportació de materials i passarem a la fase de votacions, on tots els serveis i centres de les entitats de Plataforma Educativa estan convidades a participar en la votació dels materials que s’han treballat per a cada uns dels àmbits.

Si voleu participar només cal que ho indiqueu a la vostra coordinació, direcció o responsable i ho treballeu de manera conjunta amb els vostres equips de persones treballadores i amb els grups de persones ateses.

Recordeu que teniu temps de votar fins a la primera setmana de setembre. No deixeu d’aprofitar aquesta oportunitat de participació.

Des del Grup Motor de Participació de Plataforma Educativa seguim treballant per a captar la vostra essència.

Des de la Comissió d’Igualtat de Plataforma Educativa  seguim sensibilitzant per a fer transversal la perspectiva de gènere.

Des del Departament de Digitalització seguim adaptant les eines per a facilitar la tasca a les persones treballadores i ateses.