Formació - Innovació Social - Participació - Tercer Sector

Plataforma Educativa a les Jornades sobre la protecció d’Infància d’Avalonia

Els passats dies 28 i 29 de novembre la Fundació Avalonia i FICE (Federació de Comunitats Educatives en la Infancia) van celebrar les jornades ‘El proceso de transición en los actuales sistemes de protección de la infància y susfamilias’, unes jornades que tenien com a objectiu fer una anàlisi del context actual dels sistemes de protecció i les seves famílies des d’un context comunitari, mostrant les polítiques i accions en matèria de protecció que es desenvolupen en les diferents comunitats autònomes i alhora contrastar, mostrar i aprendre noves propostes i recursos per tal de millorar els sistemes i serveis de protecció a la infància.

Les jornades van comptar amb la presència de diferents representants de l’administració. Des del Govern de Canàries Mauricio Roque, Director General de Infància i Família va reivindicar el dret dels menors en viure en una família sense violència; des de Catalunya Ricard Calvo, director general de l’Atenció a la Infància i l’Adolescència de Catalunya va aportar la visió des del punt de vista català. Per part de Navarra,a responsable de l’Ajuntament de Pamplona dels programes de infànciaifamília va compartir amb els assistents els diferents programes que desenvolupament des d’una Óptica comunitària i de prevenció.

Durant les jornades es van posar en comú diferents projectes i iniciatives desenvolupades en matèria d’infància i famílies a diferents territoris de l’Estat Espanyol. Les jornades també van servir per presentar l’activitat que desenvolupa FICE Espanya i la seva implicació en la campanya Opening Doors impulsada per Eurochild. Des del món universitari les jornades també van comptar amb una ponència sobre l’esforç de la parentalitat positiva en la intervenció amb les famílies a càrrec del doctor en Psicologia i professor de la universitat de las Palmas de Gran Canàries el sr. Juan Carlos Martín. Per part de Fundació Resilis, David Ruiz va presentar el projecte d’Itineraris de Protecció Individualitzats com alternativa a la institucionalització i que desenvolupa la UTE Fundació Mercè Fontanilles-Fundació Resilis.

Fem una valoració molt positiva d’aquestes jornades, ja que van posar en comú diferents realitats i maneres d’abordar la realitat de la infància en risc i les seves famílies, contrastar les formes d’actuacions de cada una de les comunitats autònomes que hi participaven i aprendre i aplicar alternatives que de ben segur permetran millorar els serveis que oferim.

Plataforma Educativa és membre de FICE Internacional a través de la secció FICE Espanya i hi va tenir una participació activa a través de la presentació de FICE així com en les diferents intervencions que es van realitzar durant les jornades.