Novetats - Voluntariat

Plataforma Educativa crea una nova unitat de treball per col·laborar en l’actual crisi humanitària provocada per la guerra d’Ucraïna

Plataforma Educativa i les entitats que la conformen han decidit crear una nova unitat de treball per tal de col·laborar en la situació actual de crisi humanitària provocada per la guerra d’Ucraïna.

En aquest sentit, l’organització s’ha posat en comunicació i a la disposició dels principals operadors que estan treballant a la zona fronterera, i els quals són col·laboradors habituals; i a més s’han establert les reunions pertinents amb els canals oficials de la Generalitat, ajuntaments i altres plataformes i coordinadores implicades en la posada en marxa d’una acollida adequada a les famílies que arriben a Catalunya.

Pròximament es posaran en marxa diverses accions en aquesta línia:

• Acolliment famílies Ucraïneses. Es crearà una bossa de persones i famílies relacionades amb Plataforma Educativa interessades a acollir, i la posarem a disposició de la Generalitat, per quan sigui necessari.
  • Voluntariat. Creació d’un llistat de Voluntariat Acciona’t relacionat amb la Guerra d’Ucraïna per accions futures.

D’altra banda, actualment, la Creu Roja i les entitats d’Asil i Refugi, així com els organismes responsables ( DGAIA, Generalitat, Ministeri, Ajuntaments… ) estan treballant intensament perquè l’acollida sigui el més eficient possible, però encara hi ha moltes incògnites i fronts obertes davant d’una crisi humanitària com la que provoca una guerra.

Plataforma Educativa vol estar preparada per quan calgui col·laborar de manera imminent i és per aquest motiu que s’han posat en marxa aquestes accions per formar part de la solució. Es posa a disposició per a qualsevol consulta el contacte de la Raquel Sabater Ten, coordinadora de les accions i pla d’acció que s’ha creat a tal efecte: rsabater@pegrup.cat.

Consulta a través del web de la Generalitat de Catalunya totes les novetats sobre aquesta crisi humanitària i les diferents maneres de col·laborar: http://cooperaciocatalana.gencat.cat/ca/que-fem/accio-humanitaria/ucraina/