Activitats - Innovació Social - Internacionalització - Tercer Sector

Plataforma Educativa i Resilis acullen el 3er intercanvi internacional de treballadors de centres residencials

Aquesta setmana, des d’avui 12 de juny al 16 de juny Girona acollirà un intercanvi internacional de treballadors de les entitats Resilis, Für Soziales (Alemanya), BTG (Àustria). Durant una setmana, un total de deu educadors i educadores socials austríacs i alemanys tindran la oportunitat de conèixer de primera ma els nostres centres residencials per a infants i adolescents, un període durant el qual estaran acompanyats en tot moment per cinc educadors socials de Resilis, els quals els hi faran tasques d’orientació i guiatge.

Amb aquesta activitat es pretén portar a terme un intercanvi laboral de coneixements, pràctiques i experiències entre diferents contextos europeus, a fi de que tots i totes les participants puguin enriquir-se i aprendre de com i en quines instal·lacions es realitzen les tasques assistencials en un altre país d’Europa. Aquesta 3era trobada segueix una tradició iniciada fa dos anys i tanca el cicle d’intercanvis, després de les realitzades el 2015 a Hamburg i el 2016 a Viena entre treballadors i treballadors de les tres entitats. Totes elles han estat finançades pel programa Eramus + de la Comissió Europea.

En el marc de l’intercanvi també es portarà a terme la trobada anual trilateral entre els responsables de les entitats Für Soziales (Alemanya), BTG (Àustria) i la mateixa Fundació Plataforma Educativa. Aquestes tres entitats tenen signat un acord marc estratègic per a l’impuls de projectes i espais de cooperació multilateral, concretats en projectes com el Sapere Aude per al foment de la mentoria social, liderat per FPE i finançat també pel programa Erasmus+.