Activitats - General - Participació - Tercer Sector

“La precarietat laboral juvenil. Una realitat incòmode”

Aquest dimarts 13 de desembre la Fundació Gentis Barcelona, va participar en la presentació de l’informe que posa sobre la taula la situació laboral dels joves de Catalunya. Gràcies a aquest informe s’ha pogut constatar que, malauradament, els joves de 30 anys d’avui en dia tenen un situació laboral força menys favorable que els joves de 30 anys de l’any 2000.

Els encarregats d’aquesta presentació han estat Carles Martínez, de Gentis Barcelona, Maria Bruno, cap de Departament d’Acció Social de Fundació Catalana de l’Esplai, i la Immaculada Pinar, codirectora tècnica de la Fundació Joia, La persona encarregada de moderar l ajornada ha sigut l’Elena Freixa, Cap de Societat del Diari Ara.

Actualment les ofertes laborals adreçades a les persones treballadores més joves són ofertes temporals, de baix salari i tenen altres factors que empitjoren més la situació. Tot i així, l’informe veu amb bons ulls la iniciativa europea Garantia Juvenil, en la qual Plataforma Educativa s’hi ha afegit amb la contractació de 37 joves en pràctiques aquest passat mes de novembre. Aquesta iniciativa, encara amb pocs beneficiaris arreu de l’Estat Espanyol, ha aconseguit que més del 80% dels joves d’Àustria i França en gaudeixin. L’informe, anima a que es creï més feedback entre entitats i administració per difondre aquesta ajuda entre els joves que encara no en formen part.