Novetats

Dolors Bassa, Hipra i el projecte Guia’m els guardons d’enguany

El passat dijous 23 d’abril, vam celebrar l’acte d’entrega de la vuitena edició dels Premis d’Acció Social Mercè Bañeras i Maria Figueras de Plataforma Educativa que aquest any, i a causa de la COVID-19, es va celebrar de forma telemàtica.

L’acte també va comptar amb la presentació de la publicació anual de l’organització, la dotzena ja, que aquest any du per títol “Mentoria social: una eina per treballar la cohesió i la transformació social” i amb l’actuació musical d’Eduard Canimas, qui va fer-nos gaudir amb la interpretació de dues de les cançons que va composar pel documental dels 25 anys de Plataforma Educativa.

Els premis, organitzats per Plataforma Educativa, reconeixen la tasca de les persones, entitats, serveis i projectes que treballen per millorar la qualitat de vida de les persones des de l’acció social. S’atorguen en tres categories: innovació social, responsabilitat social i coresponsabilitat ciutadana.

Enguany, el premi en la categoria d’innovació social ha estat pel projecte “Guia’m”, de la Fundació Friends que ofereix llocs de treball a persones amb síndrome d’Asperger com a guies culturals per normalitzar la seva situació social i laboral a través del potencial transformador de la cultura. En la categoria de responsabilitat social, una nova categoria que s’estrenava en aquesta edició, s’ha reconegut l’empresa Laboratoris Hipra SA, pel seu compromís amb les persones i la societat. Finalment, el premi a la coresponsabilitat ciutadana ha estat per a la Hble. Dolors Bassa, exconsellera de Treball, Afers Socials i Famílies, per la seva tasca al capdavant de la renda garantida així com el seu activisme social.