Novetats

Prevenir la malnutrició infantil a comunitats rurals

El projecte Infància en Risc: prevenció de la malnutrició infantil- a Totonicapán, Guatemala, de la Fundació Plataforma Educativa en col·laboració amb l’Associació ADJIKA, va dur a terme un dels tallers executats a les comunitats rurals.

Concretament el dia 4 d’aquest mes es va executar el taller “Lactància Materna Exclusiva i continuada i Alimentació Complementària “al municipi de Santa Lucia La Reforma (ubicat a 68 quilòmetres de la capçalera municipal on es troba l’Hospital Departamental), un dels municipis més afectats per la desnutrició, com a conseqüència de la pobresa en la qual viuen moltes famílies que junt amb la mancança d’accés a serveis bàsics propicia certes malalties als infants com per exemple malalties intestinals i pneumònies entre d’altres.

El taller al qual van assistir 25 mares i pares de família va ser executat per Elvira Poncio, facilitadora de camp, que va impartir la sessió en llengua K’itchè i a través d’una metodologia lúdic-participativa i reflexiva.En finalitzar el taller les participants mostraren el seu agraïment als professionals que hi participaren i es van comprometre a canviar les pautes alimentàries dels seus fills i filles.

Aquest projecte que lluita contra la malnutrició infantil és possible gràcies a la col·laboració de l’Ajuntament de Girona.