Codi ètic - Novetats - Plataforma Educativa

Publicat l’Eix 13, guia de l’exemplaritat

Guia Exemplaritat

Eixos 13 consisteix en un recull d’accions relacionades amb el bon fer de les entitats de Plataforma Educativa, basat en normes bàsiques per la lluita contra la corrupció. Deriva de la prevenció de riscos de caràcter penal (Compliance penal), és a dir, és un recull de normes i actes que s’han de realitzar per l’entitat i les persones que tenen relació amb ella, a fi d’evitar la perpetració de delictes penal que comportin responsabilitat tant per les entitats de PE com per la persona que realitza l’acte. Així mateix, va lligat a què les entitats de PE se sustenten sobre la base d’uns principis de qualitat, professionalitat i excel·lència, que fan necessari que en tots els actes que es realitzen es caracteritzin per l’honradesa.

#13Exemplaritat

Eixos 13 constitueix un protocol d’actuació on es concreten les pautes adients, i té com a objecte i finalitat establir pautes d’actuació i documentació per evitar el risc de corrupció, i inclou els models i protocols per evitar-la.

El responsable de vetllar pel compliment és el Comitè de Compliance de Plataforma Educativa, com a òrgan de supervisió i control del compliment normatiu en matèria de prevenció de riscos penals.

A fi d’evitar determinats riscos penals, Eixos 13 inclou 4 llibres:
1. Llibre de regals: es basa en recollir tots aquells obsequis rebuts o fets per les entitats de PE, amb indicació de qui l’ha fet, el valor aproximat, la data, i la finalitat que se’n fa, entre d’altres. A Eixos 13 es recull un seguit de prohibicions pel que fa als regals, límits, etc, a fi de no incórrer en cap tipus delictiu.
2. Llibre d’indemnitzacions per raó del servei: inclou despeses per desplaçaments, assistència a cursos, viatges, manutenció i allotjament, i es plasmen els límits i les prohibicions.
3. Llibre de reunions: es basa en recollir totes aquelles reunions, entrevistes, visites, trucades, amb clients, proveïdors, o alts càrrecs de l’administració pública, a fi d’evitar tipus delictius com ara el tràfic d’influències.
4. Llibre d’incompatibilitats, conflicte d’interessos: s intenta evitar la presa de decisions per part de persones directives respecte d’aquelles operacions amb entitats amb les quals hi estiguin vinculades d’una forma o una altra.

Amb aquest llibre no només s’intenta evitar la perpetració de riscos penals, sinó que s’aconsegueix donar transparència a les accions dutes a terme en el si de les entitats de PE, actuant sempre des de l’ètica professional i el bon fer.

Consulta’l aquí.