Activitats - Innovació Social - Internacionalització - Participació - Tercer Sector

S’inicia el Projecte Internacional ‘SapereAude’

Els passats 17 i 18 d’octubre va tenir lloc a les oficines de Plataforma Educativa de Girona el Kickoff Meeting (trobada de llançament) del projecte SapereAude.

Es tracta d’una iniciativa liderada per Plataforma Educativa, que té dos anys de duració i que busca promoure el paper dels mentors com a factor de millora dels resultats i la qualitat de l’educació dels nens i adolescents en situació d’acolliment institucional, amb l’objectiu de millorar les seves possibilitats d’accedir a estudis universitaris i/o d’obtenir una feina de qualitat.
El cor del projecte SapereAude es desenvoluparà durant el curs escolar 2017-2018 a través d’un conjunt de proves pilot d’acompanyament per part de mentors a adolescents de 12 a 17 anys, que es duran a terme de forma simultània a Àustria, Alemanya i Catalunya, i en el marc del qual s’elaboraran un conjunt guies metodològiques i altres materials de suport destinats tant a mentors com a entitats i institucions que treballen en aquest àmbit.

A la trobada de llançament dels dies 17 i 18 hi van participar responsables de les set organitzacions i institucions que formen part del projecte: BTG (Àustria), FürSoziales (Alemanya), Parrains par Mille (França), Play (Croacia), Universitat de Girona, i la mateixa Plataforma Educativa.
SapereAude és un projecte finançat per la Unió Europea, el qual s’emmarca dins el programa Erasmus+ per al foment dels intercanvis i la cooperació entre persones, entitats i institucions dins l’àmbit educatiu, de la infància i la joventut.