Fundació Utopia - Bicicletes sense Fronteres - General - Novetats

Un taller dedicat a la gestió de les finances personals i familiars

Les comnpanyes de Fundació Utopia ens fan arribar aquest text per explicar-nos que la setmana passada es va celebrar un taller en clau econòmica i domèstica a molts quilòmetres d’aquí, a Guatemala. Va ser una facilitadora adscrita l’Efci Dones Nahualà, projecte  que l’entitat du a terme a aquell país, l’encarregada de conduir la sessió.

El passat 29 de novembre, el projecte EFCI DONES NAHUALÁ, va executar el taller número 23, dedicat al control de les finances personals i familiars. De la mà de la facilitadora Beatriz Macario, es desenvoluparen treballs individuals i col·lectius per definir la importància d’administrar adequadament els recursos personals i familiars d’acord amb les necessitats més elementals i evitar les despeses innecessàries.

A través de diferents dinàmiques, s’identificaren les causes més comunes de la inadequada administració financera de la llar. Es va parlar sobre la importància d’estalviar i l’ús adequat dels recursos del seu abast amb l’objectiu de millorar l’economia familiar i incentivar l’economia del municipi. Durant tots el tallers, es varen fer intercanvi d’idees i d’opinions, així com alternatives d’ús, consum i d’estalvi.

Van comptar amb la participació de 26 dones indígenes, que, acabat el taller, mostraren el seu agraïment als professionals que els havien donat algunes claus per gestionar el dificultós dia a dia.

Des fundació Utopia-BSF, volem agrair l’esforç que fa l’Associació Swan Tinamit, contrapart nostra al territori, i als professionals implicats, així com a l’Ajuntament de Girona per confiar en aquesta iniciativa que tracta d’apoderar a dones indígenes que es troben en risc d’exclusió social.